מאות בני אדם משתתפים הערב (שלישי) בעצרת ''שותפות ותמיכה'' עם שובתי הרעב במאהל ההתיישבות הצעירה בכיכר אגרנט בירושלים.

ראשי המועצות ביהודה ושומרון וראשי פורום ההתיישבות הצעירה דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו ומשר הביטחון בני גנץ להסדיר מיד את היישובים הצעירים ביהודה ושומרון ולאפשר לאלפי ישראלים להתחבר לתשתיות מים וחשמל.

אלחיאני: לאיש בלשכת ראש הממשלה לא אכפת שיש כאן שובתי רעב

בימים האחרונים הגיעו חברי כנסת ושרים למאהל המחאה כדי להיפגש עם נציגי ההתיישבות הצעירה ועם ראשי המועצות, ביניהם שר ההתיישבות צחי הנגבי, ח"כ נפתלי בנט, ח"כ הילה שי-וזאן, ח"כ עמית לוי, ח"כ מיקי זוהר, ח"כ גדי יברקן וח"כ צביקה האוזר.

בשיחתם עם הנוכחים במאהל, הביעו חברי הכנסת את תמיכתם בהסדרת ההתיישבות הצעירה והבטיחו לקדם את הנושא בכל האמצעים העומדים לרשותם.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני: "היום העברתי את הלשכה שלי למאהל ההתיישבות הצעירה יחד עם שלמה נאמן ראש מועצת גוש עציון ויוסי דגן ראש מועצת שומרון. אני קורא לכולם להגיע היום לעצרת המרכזית בשעה 17:00. לא יכול להיות שממשלת ישראל רוצה להסדיר את הכפרים הבדואיים ואת הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C – אבל מסרבת להסדיר את ההתיישבות הצעירה היהודית ביהודה ושומרון. אנו באנו הנה למחות, כי מגיע לתושבים בהתיישבות הצעירה שיסדירו אותם".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "הגענו היום למאהל ההתיישבות הצעירה כדי להזדהות עם שובתי הרעב ולקרוא לממשלה להסדיר את ההתיישבות הצעירה. מדובר בזכות לאומית שלנו וגם בזכות יסוד אזרחית שלנו. היום תתקיים כאן עצרת, אנחנו קוראים לכולם להגיע לעצרת הזאת, לתמוך בהתיישבות ולתמוך ביישובים".