ד"ר חנה קטן
ד"ר חנה קטןצילום: באדיבות המצלם

הרבנית ד"ר חנה קטן הצטרפה ליוזמת הרב יגאל קמינצקי הקוראת לרבנים ונציגי ונציגות ציבור שונים לאיחוד השורות בציונות הדתית ולהקמת רשימה דתית לאומית ציונית, אחת מאוחדת.

"הציבור הדתי לאומי מונה מאות אלפי משפחות ומשתלב בכל תחומי החיים בצבא, ברפואה, במחקר, במשפט ובתרבות והגיע הזמן שיהיה לציבור דומיננטי ומשמעותי כל כך בחברה הישראלית ייצוג מכובד שלצערי הולך ומתפוגג במהלך השנים", אמרה קטן.

היא קראה ''להוציא קול אחד חזק שיבקע מתוכנו ויציג קול שתורת ישראל ארץ ישראל ואהבת ישראל הם המרכז ומתוכם אנו משפיעים על כל תחומי החיים.

עוד מדגישה ד"ר קטן כי "אהבת ישראל היא שם המשחק. הציבור מאס בשיח הפילוג והשנאה ומבקש לייצר במקום זאת שיח של סולידריות ואהבה. הציבור הדתי לאומי הוא ציבור הטרוגני מאוד, ואני יכולה לומר זאת כאם למשפחה ברוכת ילדים שגם בתוכה קיים מגוון מבורך שכזה אך כמו במשפחה גם כאן האחדות היא הדבר המתבקש והחשוב כי רב המחבר על המפריד".

"עכשיו סיימנו את ספר בראשית וראינו כיצד 12 השבטים מתקבצים סביב מיטתו של יעקב אבינו. אחדות אין משמעה אחידות, אך כאשר נדע כולנו להתמקד סביב הזהות היהודית ומתוך תורה נוכל לייצר מכפיל כח אמיתי. לכל אחד יש את האות שלו בתורה ואת מקומו בציבור, הדרך הנכונה לכך היא לראות את הטוב שבכל אחד ולא את חסרונו".

''כל מי שרואה את ה' מוביל את חייו האמוניים ורוצה לקדם את הערכים של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל בשיח מכבד מוזמן להצטרף ובדרך זו אני בטוחה שימגנט אתו אנשים רבים. אני קוראת לכל אנשי שלומנו דתיים, חרדלים, תורניים ומסורתיים מכלל המפלגות-האיחוד הלאומי, הבית היהודי, נעם ועצמה יהודית להצטרף למהלך אחדות חשוב זה".