נתניהו ושלדון אדלסון
נתניהו ושלדון אדלסוןPhoto by Ben Dori/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד אחר הצהריים (שלישי) לאיל ההון היהודי-אמריקני שלדון אדלסון שהלך לעולמו.

"בצער עמוק ובשיברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד״ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז"ל", מסר נתניהו.

לדבריו, "רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה. פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארה״ב ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות - ייזכרו לדורות".

"עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. מ'תגלית' ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי - שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך", הוסיף ראש הממשלה.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, סיפר, "תמיד אמרתי לשלדון אדלסון שכשזה מגיע לעם היהודי אני משווה אותו למונטיפיורי המודרני, פורץ החומות ובונה ירושלים. היתה לי הזכות להיכרות ארוכת שנים ולקשר אישי עמוק עימו וללא ספק הוא היה אחד ממנהיגי העם היהודי בדור הזה. תמיד בלט ביחסו האדיב, פתיחותו, צניעותו ונגישותו וגם כשהיו בינינו חילוקי דעות אהבתי אותו מאד".

"שלדון היה מעמודי התווך של החינוך היהודי בעולם. דורות רבים של צעירים בארץ ובתפוצות הושפעו ועוד יושפעו מפועלו העצום במיזמים כמו 'תגלית', 'מכון השליחות על שם אדלסון', 'עמיתי ישראל', IAC ורבים נוספים וכן מאינספור מפעלות ובכללם- בתי ספר, ישיבות, מחנות קיץ, מרכזיים קהילתיים ועוד ועוד. הוא תמיד דחף להבנת מרכזיות מדינת ישראל בחיי העם היהודי וראה בכך שליחות. לא מזמן זכינו לכבד אותו ואת מרים אהבת חייו ולהנציח את בית הספר לשליחות של הסוכנות היהודית בקריית מוריה בירושלים על שמם, בזכות תרומתם האדירה למפעל זה, שבראשו עומד ידיד קרוב של משפחת אדלסון יו״ר הסוכנות היהודית הקודם נתן שרנסקי", הוסיף.

"רעייתי מיכל ואני שולחים את תנחומינו הכנים והעמוקים לרעייתו הד"ר מרים אדלסון, ששותפה לעשייתו הציבורית וכן לילדיו ונכדיו, עובדיו וחבריו ומוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך", חתם הרצוג