סגן יואב גוטרמן
סגן יואב גוטרמןצילום: דובר צה"ל

קוראים לי יואב, אני קרפ"ג (קצין רפואה גדודי) גדוד קדם 489 של חטיבת החילוץ. בן 27, נשוי לאשתי יובל וגר בכפר סבא.

תמיד כששואלים אותי מאיפה אתה, לא פשוט לי לענות, מתחילים לרוץ בראש כל המקומות שגרתי בהם לאורך השנים.

נולדתי בקליפורניה. עליתי מארה"ב לישראל בגיל ארבע וחצי, שם התחיל מסע הלוך ושוב מארה"ב לישראל. במהלך לימודי הרפואה בארץ המשפחה שלי עברה למודיעין.

כשהתקבלתי ללימודי רפואה במסלול העתודה של חיל הרפואה, כולם אמרו לי, "יפה! עכשיו אתה לא יכול לברוח חזרה לארה"ב ב-12 שנים הקרובות". שבע שנים ללמוד רפואה, ואז עוד חמש שנים בצה"ל.

התחלתי את המסלול לפני 9 שנים, כשלא בדיוק ידעתי לאן אני נכנס. השנים בלימודים עברו בהנאה וסיפוק מהידע והמיומנויות, וכמובן מהשהות הצמודה לחברים מהמסלול והחוויות המשותפות.

השלמתי שנת סטאז' במרכז הרפואי רמב"ם, טיילתי קצת בחו"ל ואז נחתתי ישירות לקורס קציני רפואה באקדמיה הצבאית לרפואה. בסוף הקורס שובצתי לתפקיד קרפ"ג גדוד קדם, בחטיבת החילוץ בפיקוד העורף, והיום אני חצי שנה בתפקיד.

הסיבה שרציתי את התפקיד נמצאת בסיסמת החטיבה: "המטרה - הצלת חיים". הגדוד נמצא כ-8 חודשים בשנה בתעסוקה מבצעית, בעיקר באיו"ש, ומבצע פעילות ומבצעים באופן קבוע. בחודשי האימון הגדוד מתאמן בחילוץ והצלה של לכודים ופצועים מאתרי הרס. הייחוד שלנו הוא כמובן תחום רפואת החילוץ, והרפואה נוכחת בכל אקט טיפול וחילוץ.

האחריות המקצועית כקרפ"ג היא על 28 חובשים בכל הגדוד, מתוכם 7 בתאג"ד, הנמצאים בכוננות מבצעית ב'קו' באופן יומיומי וכן להיות מסוגלים לנהל טיפול בפצועים באתר הרס. הגדודים שלנו מעורבים, לוחמים ולוחמות, והמשמעות עבורי היא שיש מנעד רחב של טיפולים והתמודדויות.

תפקיד הקרפ"ג הוא תפקיד מאתגר, אשר דורש לתמרן בין מספר רב של תחומי אחריות, שלאו דווקא הוכשרת אליהם או למדת אותם בדרך. השגרה כמעט תמיד עמוסה ושוחקת, אבל היכולת להשפיע על בריאות הלוחמים ותושבי יהודה ושומרון נותנת תחושת סיפוק אדירה.

סגן יואב גוטרמן הוא קצין רפואה גדודי של גדוד 'קדם', חטיבת החילוץ