ח"כ אופיר סופר
ח"כ אופיר סופרצילום: ערוץ 7

חבר הכנסת אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית אומר לערוץ 7 שהפרידה מימינה נעשתה בלב כבד ומתוך תחושה של עצב.

"יש אכזבה גדולה וכאב. אני חושב שלא נשאר הרבה לאן ללכת יחד. הפערים הם מאוד גדולים ואנחנו צריכים לדבר על סדר היום שאנחנו רוצים לייצר", מסביר סופר.

לדבריו, "צריך להחליט האם סדר היום הציוני-דתי הקלאסי, שיעסוק בחינוך, בהתיישבות, במערכת המשפט ובציביונה היהודי של מדינת ישראל יהיה נדבך מרכזי בעשייה שלנו? האם הנגזרות הפוליטיות וההרכבים הקואליציוניים והמפלגתיים ייצגו את הדרך הזו? אנחנו במפלגת הציונות הדתית סבורים שצריך לעשות גם וגם. גם קורונה וגם חינוך וגם ציביון יהודי וגם משרד התחבורה וגם התיישבות. זה טבעי עבורנו וכך אנחנו גם פועלים כבני הציונות הדתית".

סופר מוסיף, "לפעמים אני מסתכל בקנאה על הח"כים של מפלגת ש"ס שעסוקים בלשרת את סל הערכים של הציבור שלהם. גם לציבור הדתי לאומי מגיע ייצוג פוליטי כזה. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר נוכחים וחזקים לא להחביא את סל הערכים שלנו".

כשהוא נשאל אם מפלגת ימינה ביקשה להחביא את סל הערכים עליו הוא מדבר עונה סופר, "מאוד חשוב שבמערכת הבחירות הזו נשתדל לדבר אחרת. החלטנו שאנחנו רצים בנפרד ולשם הובלנו. אנחנו נשתדל לדבר חיובי ולומר מה אנחנו חרטנו על דגלנו. ציונים דתיים יש בכל המפלגות. יש בליכוד, יש בתקווה חדשה. יש כאלה שחושבים שהאג'נדה צריכה להיות קורונה וזהו. אנחנו חושבים שיש לנו סדר יום ציוני דתי ואי אפשר להזניח אותו לרגע".

ניכר שהוא נזהר מאוד מלתקוף את ימינה. "אנחנו אחרי שלוש מערכות בחירות שלא עשינו את השיח בצורה מכובדת ואני מאוד מאוכזב מהסיטואציה אליה הגענו. נראה לי שהדבר שאנחנו כן צריכים לעשות הוא שכל אחד ידבר על דרכו שלו, על החשיבות ואיך הוא ישרת את עולם הערכים שהוא מייצג ומתכוון לפעול למענו. הציונות הדתית משלבת עולמות. הרשימה שלנו תהיה מחוייבת לערכים, תשרת אותם ותצליח".

ביקשנו ממנו להתייחס לתסריט הבלתי נמנע שהמציאות ואחוז החסימה מחזירים את שתי המפלגות לצורך לרוץ יחד רגע לפני סגירת הרשימות. אני חושב שמפלגת הציונות הדתית תמיד עברה את אחוז החסימה והצליחה להכניס נציגות פנימה וזו המטרה שלנו".

"אסור לנו להתיש את הציבור. ימינה הורכבה על ערכי ליבה מאוד מסויימות, שהוסכמו על ידי שלוש מפלגות. הימין החדש הלך למקומות מאוד שונים ובסוף התכנסנו יחד. היום, כשנעשה שינוי, אנחנו מעדיפים להישאר בערכי הליבה שלנו", מסכם סופר.