25 מיליון משתמשים חדשים לטלגרם - בתוך שלושה ימים

בעקבות שינוי מדיניות הפרטיות של וואטסאפ, מיליוני משתמשים ברחבי העולם עוברים לטלגרם ואפליקציות אחרות

ניסן צור - ערוץ 7 , כ"ח בטבת תשפ"א

אפליקציית טלגרם. ארכיון
אפליקציית טלגרם. ארכיון
צילום: istock

נטישה המונית של וואטסאפ, לאחר שפייסבוק, בעלת אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית, הודיעה על שינוי מדיניות הפרטיות של וואטסאפ החל מתאריך 8 בפברואר.

משתמשים רבים החליטו ביממות האחרונות לעזוב את וואטסאפ ולעבור לאפליקציות חלופיות ובהן בעיקר טלגרם וסיגנל.

מייסד טלגרם, פאבל דורוב, הודיע בחשבונו הפרטי כי האפליקציה כבר חצתה את רף 500 מיליון המשתמשים וכי רק בשלושת הימים האחרונים הצטרפו 25 מיליון משתמשים חדשים.

"בשבוע הראשון של ינואר טלגרם עברה את רף 500 מיליון המשתמשים הפעילים מדי חודש. לאחר מכן זה המשיך לגדול: 25 מיליון משתמשים חדשים הצטרפו לטלגרם רק ב-72 השעות האחרונות", כתב דורוב.

כזכור, פייסבוק הודיעה כי בעקבות שינוי מדיניות הפרטיות, כל הנתונים של משתמשי וואטסאפ יהיו חשופים בפני פייסבוק, לרבות אנשי הקשר והמיקום של המשתמשים. ההערכה היא כי בימים הקרובים ימשיכו עשרות מיליוני משתמשים לעזוב את וואטסאפ ולעבור לאחת האפילקציות המתחרות המציעות נתוני פרטיות והגנה הדוקה יותר על המשתמשים.

בעקבות החששות הרבים וגל הנטישה ההמוני, הודיעו היום ראשי וואטסאפ כי ההודעות הפרטיות של משתמשים האפליקציה לא יהיו חשופות בפני פייסבוק והגדירו את הידיעות האלו "שמועות".

גם אפליקציית "סיגנל" למסרים מיידיים רשמה גידול עצום בימים האחרונים, וביום ראשון האחרון בלבד נרשמו 810 אלף משתמשים חדשים באפליקציה.

הפופולריות של "סיגנל" עלתה במיוחד לאחר שאילון מאסק, מייסד "טסלה" שהוכרז כאיש העשיר בעולם השבוע שעבר, המליץ לעוקביו ברשתות החברתיות לעבור לאפליקצייה. ראשי "סיגנל" התחייבו כי האפליקציה לא תשמור מידע אישי, אנשי קשר או מיקום של המשתמשים, ולא תגבה נתונים אלו בענן כפי שעשו אפליקציות מסרים מיידיים אחרות.