ההפגנה בבת ים. הערב
ההפגנה בבת ים. הערבצילום: שילה כהן

למעלה משלושה שבועות חלפו מאז מצא הנער אהוביה סנדק ז"ל את מותו במהלך מרדף משטרתי, והמחאות לא עוצרות.

מאות הפגינו הערב (שלישי) בנקודות שונות ברחבי הארץ ודרשו להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את התנהלות ימ"ר ש"י במרדף שהסתיים באופן טראגי שכזה.

בגשר המיתרים בירושלים הפגינו עשרות בני נוער ופעילים. שלושה מהפעילים עוכבו ושוחררו לאחר זמן קצר. בצומת לכיש טענו המפגינים כי ניידת בילוש משטרתית פגעה בנער שהפגין במקום, אך הוא לא נזקק לטיפול רפואי. בנוף איילון מתקיימת הפגנה בכניסה ליישוב, בין המפגינים נמצא גם רב היישוב הרב גדעון בנימין.

בירושלים ממשיך לפעול מאהל המחאה מול המשרד לביטחון פנים, בצמוד למטה הארצי. במהלך היום פקדו את המקום עשרות פעילים ותומכים. יו"ר המטה הלאומי בליכוד, נתן אנגלסמן הגיע למקום וקרא לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה להדיע על הקמת ועדת חקירה בלתי תלויה לחקירת מותו של אהוביה.

הרב יהודה ליבמן מהשומרון, מסר במקום שיעור לתלמידי הישיבות הנמצאים במקום ואמר "באתי היום למאהל המחאה מול המטה הארצי להשתתף יחד עם התלמידים שנמצאים כאן, בלימוד תורה, בזעקה ובמחאה לתקן את העוול הנורא של מותו של אהוביה סנדק בקריאה לצדק ובקריאה לתיקון העוול".

"למדנו ביחד על משה רבינו שהוא לא היה אדיש למה שקורה סביבו, הוא ראה עוול הוא יצא לראות בסבלות אחיו וזעק.גם אנחנו ממשיכים בדרכו של משה רבינו ודורשים שהעוול הזה ייפסק שהרדיפה תיפסק ושבעז"ה תקום ועדת חקירה אמיתית ותבטל את העוול הזה, את החוסר צדק הזה שבאמת במקום להפוך את הנערים האלו לאות סמל ומופת רודפים אותם. בעז"ה מאמינים שהצדק יצא לאור ונזכה לראות את זה באמת קורה", הוסיף.

הפגנות נוספות מתקיימות הערב בבת ים, נוף הגליל, קוממיות, שילה, אריאל, מבשרת ציון, ובצמתים נוספים ביו"ש.