"הטלפון של מוקד הסיוע לא מפסיק לצלצל"

במוקד הטלפון של ארגון "יד תמר" חווים עלייה גדולה בהיקף הפניות מאז פרוץ הקורונה.

תגיות: יד תמר
ערוץ 7 , כ"ט בטבת תשפ"א

מוקד יד תמר
מוקד יד תמר
צילום: יד תמר

המוקד הטלפוני "תמר למשפחה" של ארגון יד תמר מגלה נתונים מדאיגים בכל הנוגע להיקף ואופי הפניות.

בעקבות משבר הקורונה המתמשך, עמותת יד תמר פתחה את מוקד הסיוע הטלפוני "תמר למשפחה" המסייע לקהילות, משפחות וחולים.

המוקד נותן מענה בתמיכה רגשית, מיצוי זכויות, התארגנות משפחתית, והנגשת ארגוני סיוע ומידע. בארגון מספרים כי מרגע הקמת המוקד הוא זכה להצפה של אלפי פניות בחודש, מהן מאות פניות שעוד נמצאות בטיפול ומעקב.

64% מחתך הפונים הם אנשים מגילאי 18 ועד גיל פרישה, 31% מגיל פנסיה והלאה ו-5% בלבד הם קטינים מתחת לגיל 18 שרואים את הקושי עמו מתמודדת המשפחה ומחייגים לארגון. עד כה טופלו בפועל מאות חולים ובני משפחותיהם שפנו לסיוע, וקיבלו מענה מגוון, בירוקרטי ורגשי כאחד.

כל הפניות עוסקות במיצוי זכויות, חלקן (19%) מקבלות גם סיוע רגשי ואחרות (כ-21%) מקבלות מידע וחיבור לארגון נוסף שרלוונטי למקרה שלהם. כאמור, 19% מהפונים פנו בבקשה ליווי רגשי, אך הנתונים מסמנים עלייה של כ-60% ברבעון האחרון ביחס לרבעון שלפניו.

בת-שבע לובלינג, מנהלת המוקד הטלפוני לסיוע בעמותת יד תמר סיפרה: "מידי יום אני זוכה לשוחח עם אנשים מיוחדים, להקשיב לסיפורם בתקופה בה הם נלחמים על חייהם. אנשים רבים פונים אלינו לסיוע נקודתי, אך תוך כדי שיחה עולה כי הם זקוקים לסיוע רחב בהרבה במגוון שירותים ואנו מציעים את כל מה שניתן".

תקופת הקורונה והסגרים הגדילו תוך שישה חודשים את היקף הפניות את הפניות למוקד ולבקשת סיוע לתמיכה רגשית בעשרה אחוזים. בייחוד בתקופת הקורונה יש תחושה חזקה של שליחות כי לצערנו הטלפון לא מפסיק לצלצל ומשפחות רבות פונות לסיוע, בעיקר לליווי רגשי. אני מתפללת שנוכל להרחיב את המוקד כך שנוכל לענות למספר הפונים ההולך וגדל במציאות הנוכחית", ציינה לובלינג.

עמותת יד תמר מסייעת למשפחה ולקהילה בתפעול המשבר ברמה היומיומית ובהתארגנות נכונה לעתות משבר. אנשי יד תמר וצוות המתנדבים המסור מלווים משפחות וקהילות שחוו משבר או אירוע מאתגר יד ביד לאורך כל הדרך.

צוות המתנדבים מקשיב, תומך, מעלה הצעות ורעיונות לשיפור ומעניקים לחולים ולמשפחות את כל הכלים להתמודד עם המשבר שפקד אותם בצורה היעילה והטובה ביותר. קהילות רבות פונות ליד תמר בבקשה להכשיר את הקהילה להתארגן באפקטיביות לתמיכה במשפחות במשבר לאורך זמן.

מיכי וסרטייל, יו"ר ומייסד ארגון יד תמר: "מרכז התמיכה שהקמנו בארגון הוא ביטוי נוסף לאחווה הגדולה, לאכפתיות שיש בעם היפה שלנו. ביד תמר מגשימים משימה אחר משימה לטובת אלה הנאבקים על חייהם ופועלים לסייע להם ולמשפחותיהם כך שיוכלו להתפנות להתמודדות רגשית עם המשבר".