הרב קמינצקי: לחבר את המפלגות הדתיות, בלי 'הימין החדש'

הרב יגאל קמינצקי, לשעבר רב גוש קטיף, קורא היום (רביעי) לחבר את המפלגות הדתיות, בלי 'הימין החדש'.

"אני אומר שהגיע הזמן לחבר את כל הכוחות לגוף אחד", אמר הרב קמינצקי בשיחה עם ערוץ 7. "זה נשמע אולי דבר פנטסטי, אבל אפשר לעשות את זה".

לדבריו, "עם רצון טוב, ועבודה לשם שמיים וסייעתא דשמיא גדולה אנחנו בעזרת ה' נוכל להתחבר ולהרכיב רשימה שהדגל שלה יהיה דגל של הזהות היהודית במדינת ישראל".

הוא פירט מי צריך להיות באיחוד הזה. "אני מדבר על 4 מפלגות - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, נעם ועוצמה יהודית", אמר. "אפשר להכניס את כולם תחת קורת גג אחת, תחת הקריאה הזו של מדינה בעלת צביון יהודי. על זה אפשר ללכת ואין ספק שזה דבר גדול שהגיע הזמן ללכת עליו".

"הימין החדש לא קשור לזהות היהודית", הדגיש. "אם תראה את הראיון של נפתלי בנט ששואלים אותו מה עם הציונות הדתית, אז הוא אומר 'כן, כולנו ציונות דתית', אבל הוא מדבר ברמה הלאומית, הוא מדבר ברמה החברתית, הוא לא מדבר ברמה התורנית".

"התורה חסרה מן הספר, העיקר חסר מן הספר", ציין. "הוא לא קורא לשבת יהודית, הוא לא קורא למשפחה יהודית, הוא לא חלק מהעניין הזה. לכן אנחנו צריכים לדעת שאנחנו צריכים לבטא את הקריאה הגדולה בשם ה'. אני יודע שהוא קרא לאנשים לשמוע אותו בשבת. הוא דיבר על זה שהסוגיה של דת ומדינה לא רלוונטית כרגע. הלב של הלב חסר פה".