ריבלין עם ישראל גנץ ויצחק רביץ
ריבלין עם ישראל גנץ ויצחק רביץצילום: מארק ניימן / לע"מ

מערך הקורונה הרשותי של המועצה האזורית בנימין שעובד בשיתוף עם משרד הבריאות ופיקוד העורף וכן עם נציגי היישובים והתושבים קיבל ציון לשבח משר הבריאות, האוצר ופיקוד העורף.

המועצה יזמה ועשתה צעדים משמעותיים לצמצום התחלואה כמו חלוקת 20 ק"מ ציליות לתפילה בחוץ בחגי תשרי וחלוקת ארונות קודש וכן פעולות נוספות.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הזמין לבית הנשיא בירושלים את ראש המועצה ישראל גנץ יחד עם עוד ארבעה ראשי רשויות שהוגדרו כמובילים ומנהיגים בתחום ההתמודדות עם הקורונה והרשות שלהם בלטה בתפעול הנושא.

הנשיא ריבלין אמר לראשי הרשויות כי "משבר הקורונה הוכיח עד כמה אכן נדרשת חשיבה מחודשת וחלוקה מחודשת של הסמכויות בין המדינה לבין הרשויות. המשבר הזה הוכיח שאין תחליף להיכרות של ההנהגה המקומית עם הרגלי החיים של תושביה, עם מאפייניהן התרבותיים והחברתיים של הקבוצות השונות שחיות בתוך הרשות".

הנשיא התייחס לפועלה של מועצת בנימין ומערך הקורונה שהקימה וציין כי המועצה הקימה כבר בימים הראשונים צוות מועצתי שכלל נציגי עובדים מתחומים שונים ונתן מענה למעגלים השונים. בנוסף המועצה גישרה על הפערים בין משרדי הממשלה לתנאי הזמן והשטח והנגישה לתושבים את המידע. בזכות עבודותו של צוות הקורונה, קוצרו באופן משמעותי זמני התגובה ונקטעו שרשרות ההדבקה.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נשא דברים בבית הנשיא ואמר כי השבחים מגיעים לעובדי המועצה המסורים שכולם נרתמו בדרך שלהם להתמודדות עם האתגר. גנץ ציין לשבח גם את צוותי הקורונה היישוביים שלדבריו עושים לילות כימים למען התושבים בשיתוף פעולה מלא עם המועצה. האתגר עודנו לפנינו אבל אנחנו גאים להיות כאן בבית הנשיא ולהיות חלק מהתמודדות הלאומית המוצלחת, שעל אף כל הטענות הולכת ונהיית אור לגויים במאבק בנגיף".