בנט: ימינה מתפרקת בגלל הקצנה ופרובוקציותחדשות 13

יו"ר מפלגת ימינה, ח"כ נפתלי בנט הגיב הערב (רביעי) לטענות 'מפלגת הציונות הדתית' ודיבר בחריפות על שותפו לשעבר ח''כ בצלאל סמוטריץ'

"סמוטריץ' פיצל ואני מאחל לו בהצלחה. אם יש תחרות של להיות עוד יותר קיצוני, מפצל ופרובוקטיבי - אני לא בעניין הזה", אמר בנט.

לדבריו, ההיפרדות מסמוטריץ' מהווה בשורה עבור ציבורים שעד כה התקשו בגלל להתחבר למפלגה. "יש שינוי מאוד גדול - ימינה היום נפתחת באופן רשמי לכל עם ישראל. הרבה אנשים שהרגישו עד היום שהם לא יכולים להצטרף לימינה בגלל הקצנה ואי כיבוד של אנשים שונים בחברה הישראלית, יכולים להרגיש שאנחנו בית של כל עם ישראל".

כשנשאל מדוע הוא וסמוטריץ' נפרדו ענה, "זה בגלל שני דברים: הקצנה אינסופית ופרובוקציות".

"אחת הסיבות להיפרדות היא הקצנה אין-סופית ופרובוקציות. מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי, וכבר 10 שנים שאני מתראיין בתוכניות שמשודרות בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי ואני לא מזדהה כמגזר. אנחנו עם אחד", כך בנט.

'מפלגת הציונות הדתית' מסרה בתגובה: "יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ' הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד".

"אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים. אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו", לשון תגובת המפלגה.