קטש ושחקני ירושלים. שוב נעלם במאני-טיים
קטש ושחקני ירושלים. שוב נעלם במאני-טייםצילום: FIBA.BASKETBALL

נפרדנו כך. אחרי שלוש שנים רצופות, נפרדת הערב (רביעי) הפועל ירושלים ממאמנה שחקן העבר עודד קטש כשזה עובר לאמן את פנאתינייקוס היוונית במדיה שיחק לפני 20 שנה ואיתה זכה בגביע אירופה לאלופות כשניצח בגמר את מכבי ת"א.

קטש קיבל את ההחלטה כבר לפני שבוע, כאשר את מקומו יתפוס דאיניוס אדומייטיס הליטאי, אך לקטש היה חשוב לסיים בטעם טוב את הקדנציה בהפועל איתה זכה בשני גביעים כמאמן כשרצה להבטיח עבורה את ההעפלה לשלב הבא במפעל ליגת האלופות של פיב"א.

רצונות לחוד ומציאות לחוד. דווקא במשחקו האחרון כמאמן ירושלים הציגה זו את המשחק שאפיין את קטש כמאמן יותר מכל - יכולת קבלת החלטות תחת לחץ גרועה מאוד וחוסר תפקוד בשלבי המאני-טיים.

עם רצון גדול לנצח במשחקו האחרון של מאמנה בשלוש השנים האחרונות ובידיעה כי היא חייבת ניצחון ביותר מ-4 נקודות כדי להעפיל כבר הערב העפלה לשלב הבא, שלב 16 האחרונות במפעל האירופי, ירושלים פתחה את המשחק בסערה ועם מטח של שלשות שנכנסו והגנה חזקה בצד השני הובילה בהפרש דו-ספרתי שעמד בשיא על 19 נקודות. כך היה במשך שלושה רבעים וחצי.

5 דקות לסיום המשחק החל כדור השלג הרע של ירושלים שלא הצליחה לעצור את האורחים מטורקיה שהגיעו למשחק כשהם מוכים וחבולים אחרי שני הפסדים רצופים בפערים דו-ספרתיים בליגה הטורקית.

כשגם הקליעות בצד ההתקפי לא נכנסו, החל הלחץ לדבר וגם העצבים וההפרש הלך והצטמק. קטש לא הצליח להגיב לאירועים ולמעשה הציג את נקודת התורפה שלו במשחקים הרבים כמאמן. הטורקים סחטו עבירה 3 שניות לסיום המשחק ועם קליעה אחת מקו העונשין הפכו פיגור דו-ספרתי לניצחון בתוצאה 78:77 במשחקו האחרון של קטש כמאמן הפועל ירושלים.

ירושלים לא תלויה בעצמה בכדי להעפיל לשלב הבא ותצטרך לקוות להפסד של איגוקאה בטורקיה במחזור הבא ולנצח בעצמה בצרפת. האם העונה האירופית של ירושלים תבוא לסיומה בזמן שקדנציית האימון האירופית של קטש רק מתחילה?