צלב קרס. אילוסטרציה
צלב קרס. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

גבר אנטישמי ריסס צלבי קרס על דלתות בית הכנסת "שער השמיים'' של הקהילה היהודית האורתודוקסית בווסטמאונט שבמונטריאול - קנדה.

מאבטח בית הכנסת זיהה במצלמות האבטחה גבר בן 28 שמרסס את צלבי הקרס והוא נעצר על ידי משטרת מונטריאול. החשוד נעצר כשברשותו מיכל בנזין.

הפדרציה היהודית של מונטריאול (Federation CJA) פרסמה הודעה חריפה בעקבות המעשה: "הקהילה היהודית מזועזעת מהמתקפה על קהילת 'שער השמיים' בווסטמאונט. המתקפה מכוונת לקהילה כולה ולכל מי שמאמינים בערכים של אדיבות וסובלנות.

"זוהי תזכורת נוספת לתפקיד המסוכן שממלאות הרשתות החברתיות בהפצת השנאה ובעידוד האלימות", הוסיפו בפדרציה וקראו לממשלת קנדה ולמנהלי הרשתות החברתיות להכפיל את המאמצים לפקח ולעצור את התפשטות האנטישמיות והקיצוניות, אנו אסירי תודה לאנשי הביטחון של בית הכנסת ולמשטרה על תגובתם המהירה".

הארווי לוין, המנהל האזורי של ''בני ברית'' בקוויבק, אמר כי ארגונו "נחרד וזה פשוט מצער כאשר האירועים הללו קורים". לוין הבטיח כי ''בני ברית'' יעבוד בצמוד ליחידה לפשעי שנאה במשטרת מונטריאול עד להשלמת החקירה.

לוין סיפר כי ''שער השמיים" הוא בית הכנסת הגדול ביותר במונטריאול ושיבח את התגובה המהירה של צוות הביטחון בבית הכנסת שהביא ללכידת החשוד. לנוכח העובדה שנתפס מיכל בנזין אצל החשוד אמר לוין כי "מי יודע מה היה הצעד הבא" שהחשוד תכנן.