ברכת הרב הראשי לישראל ליום שמירת הלשון

הכל התחיל מעוגיית "חיוכים". קבוצת בחורים מישיבת "בני צבי" בבית אל ומישיבת "נחלת ישראל" במגדל העמק, רצו להוסיף אהבה, טהרה וקדושה, ע"י התחזקות בשמירת הלשון.

הם קנו עוגיות "חיוכים", יצרו פינת לימוד, וכל מי שלמד הלכות שמירת הלשון קיבל עוגייה..

אחד מחברי הקבוצה, אליה חי אופן בוגר ישיבת נחלת ישראל כיום יו"ר ארגון שפתי חכמים, העביר את הרעיון לישיבות נוספות, והפך את העוגיה לקבוצות לימוד בנושא שמירת הלשון.

כך קם "ארגון שפתי חכמים" שמפעיל כיום עשרות קבוצות לימוד במוסדות הציונות הדתית, וכן קבוצת וואטסאפ מגוונת, ורשימת תפוצה של מאות משתתפים בסמס - ללימוד הלכות שמירת הלשון. גם בתקופת הקורונה, קבוצות הלימוד ממשיכות לפעול בעזרת מבצעי לימוד מיוחדים.

כל חברי וחברות הארגון- פועלים בהתנדבות מתוך רצון אמיתי לקדם את הנושא בעמ"י.

היום (חמישי) ר"ח שבט, מתקיים מיזם מיוחד - "יום שמירת הלשון". רעות, מחברות הארגון, מזמינה את כל הקוראים להצטרף: "השנה, החלטנו לצאת בשני פרויקטים חדשים, יחד עם ארגון 'לשון הטוב'. הראשון נקרא 'יום שמירת הלשון', ואנחנו קוראים לכל מי שרוצה להוסיף אהבה, להצטרף אלינו. ביום זה נלמד על כוח הדיבור, ונשים לב יותר למילים שאנחנו אומרים. כל משתתף יקבל דף לימוד בנושא שמירת הלשון, וכן קישור להתחזקות משותפת בזום".

אליה חי אופן, יו"ר הארגון הוסיף: "הייחודיות של יום שמירת הלשון באה לידי ביטוי דווקא בהתגברויות הקטנות שבשטף החיים. מפורסמת אמירתו של הגר"א שעל כל רגע של התגברות בשמירת הלשון זוכים לאור הגנוז שאפילו המלאכים אין יכולים לשער. אימרה דומה יצאה מבית מדרשו של הבעל שם טוב שעבודת ההתגברות על כל דיבור אסור כל כך גבוהה עד שרק הקב"ה בעצמו מבין ויודע את מעלתה. מדבריהם ומדברי גדולי ישראל בכל הדורות רואים באופן עקבי איך שדווקא ההתגברויות הקטנות והפשוטות הללו הם היסוד לכל עניני הקדושה והטהרה".

במיזם שותפים גם החמ"ד, עמותת קול רנה, תנועות הנוער, וצעירי הציונות הדתית.

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, בירך על היוזמה החשובה ואמר: "יום שמירת הלשון - יום גדול מאד. יום שבו אנו נזכיר לעצמנו את המעלה שלנו. אנחנו אנשים שיכולים לדבר- יכולים לעשות רבות בפינו, ויכולים לעשות הרבה בעת השתיקה".

גם הרב חיים דרוקמן חיזק את המשתתפים, ואמר שזה דבר עצום וחשוב, וכי "כל גדולי הדור לאורך כל הדורות מחזקים אתכם, ובפרט החפץ חיים מעודד ומחזק את המיזם החשוב הזה".

פרויקט נוסף, "מבצע שמירת הלשון" פונה דווקא לגיל הצעיר יותר, כיתות ג'-ח', בשיתוף תנועות הנוער, ועליו יפורסמו פרטים נוספים בקרוב.