נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אורי כהן

יו"ר מפלגת 'הימין החדש', ח"כ נפתלי בנט, מתכוון להמשיך בעבודה הקשה של לייצר 400,000 מקומות עבודה. "כל מי שיודע כלכלה יודע שזה לא פשוט", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו מחברים, לא עוזבים. אני איש ציונות דתית עם כיפה על הראש, אבל אני קודם כל יהודי שאוהב את העם שלו, יהודי ששירת בצה"ל והקים הרבה מאוד עסקים".

"כשר ביטחון דאגתי לביטחון כל אזרחי מדינת ישראל. אני לא קם בבוקר ודואג למגזר כזה או אחר. דתיים, חילונים, חרדים, ערבים, ויהודים - כולם האזרחים שלנו והאחריות שלנו כשנקים ממשלה בראשותי היא תהיה לכל אזרחי ישראל, ככה תמיד דאגתי. גם כשר חינוך, גם כשר כלכלה וגם כשר ביטחון".

על ההבדל בין מפלגת 'הימין החדש' למפלגת 'תקווה חדשה' הוא אמר: "אני מוביל מפלגה שהיא היחידה שלא אומרת רק לא נתניהו או רק נתניהו. אם זה לפיד וסער וליברמן שאומרים רק לא נתניהו, או הליכוד והחרדים שאומרים רק נתניהו. אני אומר רק מדינת ישראל, אני מתכוון להחליף את נתניהו".

בנט הסביר מדוע אינו מתחייב שלא לשבת תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "גנץ ואשכנזי ורשימה כל כך ארוכה, ושאשא-ביטון והאוזר והנדל וכולם, אמרו אנחנו בשום מצב לא נכנס לממשלת נתניהו ונכנסו", אמר. "אני אומר פשוט אמת, ואני חושב שזה דבר אמיץ במחוזותינו להגיד אמת. אם הציבור ייתן לימינה בראשותי מספיק מנדטים, עוד 5-6 מנדטים, נוכל להקים ממשלה שתחבר גם דעות שאני לא תמיד מסכים אליהם מכיוון שאנחנו במצב חירום לאומי".

"אנחנו מפלגות מאוד מאוד שונות", הוסיף בנט על מפלגת 'תקווה חדשה'. "אני ממוקד בעשייה. זה מה שעסקתי בשנה האחרונה כולל אתמול. אני חושב שיש מפלגות אחרות שעסוקות בהקמת מפלגות ויועצי תדמית ודברים כאלה ואחרים בשנה הכי קשה. פשוט אני מציע שכל אחד ישאל את עצמו איפה היו האנשים שלי ואיפה אני הייתי בשנה שחלפה".

"אנחנו רצים כמפלגה עצמאית", הדגיש. "אני לא רוצה להיות במפלגה שכותרתה רק ביבי או מפלגה שאג'נדה שלה היא רק לא ביבי. המפלגה שלי האג'נדה היחידה שלה זה להרגיע את העסק, לייצר מקומות עבודה ולפתור בעיות עומק".

"אנחנו נביא נבחרת של אנשי עשייה", ציין. "לא נבחרת של עוד פוליטיקאים שלא חוו, לא הקימו עסק, לא יודעים מה זה להוציא חשבונית, לא מבינים את הקושי העצום שהמדינה מערימה על המגזר העצמאי ובזה אנחנו יורים לעצמינו כדור בראש".