חשש משידור חוזר. מפגינים צובאים על בניין הקונגרס
חשש משידור חוזר. מפגינים צובאים על בניין הקונגרסצילום: Leah Millis, Reuters

ארה"ב מתכוננת לקראת טקס השבעה מתוח במיוחד של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן ביום רביעי הקרוב.

לאחר האירועים האלימים בשבוע שעבר עם הפריצה של תומכי טראמפ לבניין הקפיטול, כוחות הביטחון האמריקאיים לא לוקחים סיכונים מיותרים והכריזו על כוננות גבוהה לקראת הטקס.

כוחות גדולים של המשמר הלאומי כבר נשלחו לוושינגטון והתפרסו סביב הבית הלבן וגבעת הקפיטול על מנת למנוע ממפגינים להתפרץ שוב אל הבניין.

על פי הדיווחים בארה"ב כ-20 אלף מחיילי המשמר הלאומי כבר נשלחו לוושינגטון, לעומת 8,000 בלבד ששמרו על טקס ההשבעה של הנשיא טראמפ בשנת 2016.

תמונות שפורסמו בתקשורת האמריקאית הציגו את חיילי המשמר הלאומי תופסים תנומה במסדרונות בניין הקונגרס והסנאט, לקראת תחלופת המשמרות ביניהם.

גם כמויות גדולות של ציוד הגנה ופיזור הפגנות נערמו במסדרונות בניין הקפיטול, בין היתר קסדות ומסיכות גז, כלי נשק, אלות ומגנים. עד ליום ההשבעה בשבוע הבא אמורים להישלח כוחות נוספים לבירת ארה"ב על מנת לאבטח את הטקס.

גם מסביב לגבעת הקפיטול הוצבו אמצעי הגנה רבים ובהם מחסומים וגדרות חדשים המאויישים 24 שעות ביממה באנשי המשמר הלאומי.

בין היתר הוקמה גדר חדשה בגובה 2 מטרים והוצבו מחסומי ברזל סביב הקפיטול, כאשר הדרכים מסביב לבניין נחסמו ושירות הפארקים הלאומי סגר את אנדרטת וושינגטון לסיורים.

ראש עיריית וושינגטון, מיוריאל באוזר, דחקה בתיירים ומבקרים להתרחק מבניין הקפיטול בימים הקרובים.

מערכת רכבות התחתית של וושינגטון הודיעה גם היא על סגירת 13 תחנות החל מיום שישי הקרוב ועד 21 לינואר, יממה לאחר השבעת ביידן, בהן שלושת התחנות הנחשבות לעמוסות ביותר בבירת ארה"ב.

ענקית השכרת הדירות Airbnb הודיעה על ביטול כל ההזמנות שבוצעו בוושינגטון במהלך השבוע הבא בו תתקיים ההשבעה של ביידן. התובע הכללי של ארה"ב, ג'פרי רוזן, דחק באזרחים למסור כל מידע שברשותם על מתקפות או הפרות סדר המתוכננות במהלך טקס ההשבעה.