משה שרון
משה שרוןעצמי

שאלתי את אחד החברים שלי על מה הכי חשוב לדבר עם כאלה שמחפשים את הזיווג שלהם.

הוא ענה לי "הבעיה שלהם זה שהם לא רוצים. צריך להעלות להם את החשיבות של החתונה כך שירצו להתחתן ויתפשרו כבר".

זה ממש לא נכון, עניתי לו, אני עובד עם מאות רווקים ורווקות - ועוד איך שהם רוצים. נכון שאצל רוב הבנות זה יותר גלוי מאשר אצל רוב הגברים. נכון גם שלפעמים זה נסתר מאחורי קליפות והגנות. נכון שלפעמים מבולבלים ומתייאשים. נכון שנהיים ציניים לפעמים ואפילו מקדשים את הרווקות, אבל עזוב, זה רק בחוץ, ודאי שהם רוצים.

וחוץ מזה, אמרתי לו, הדבר שהכי מעצבן זה כשאומרים לך "אתה לא מספיק רוצה".

אפשר להגיד על הדור שהוא לא רוצה להתחתן ושהוא אגואיסט שלא מוכן לוותר כמו פעם, שכל אחד חושב רק על עצמו ולא מוכן להתפשר. אפשר אפילו להגיד יותר מזה, שאנשים לא מוכנים להתבגר ולקחת אחריות. אפשר להאשים את כל הגברים שהם לא רציניים ואפשר להאשים את כל הנשים שהן כבדות ולא זורמות. אפשר להאשים את כל הגברים שהם כבר לא גברים כמו פעם, ואת כל הנשים שהן ממש לא הנשים של פעם.

זה אפילו נכון במידה זו או אחרת, אבל תסלחו לי, כי אני חושב אחרת.

מבחינתי, הגברים והנשים של ימינו מביעים דרך הקושי שלהם למצוא אהבה, דווקא את ההיפך, דווקא את גדלות נשמתם ושייכותם לדור המתוקן. גם אם הם לא קוראים לזה כך, הם מחפשים את אותה אהבה שהייתה בעולם אינסוף. את אותו קשר נשמתי שמהותו 'אהבה שאינה תלויה בדבר' או 'אהבת חינם'. הם לא מוכנים להתפשר על מה שההורים שלהם התפשרו רק כדי לסמן וי ולעשות כל מה שצריך בגיל שצריך.

וזה לא קל. זה לא קל להרגיש ככה. הקב"ה נתן תפקיד לכל אלה שלא מיישרים קו, שלא סימנו לעצמם וי וזהו. הם מוכנים לספוג את כל הארוחות המשפחתיות עם המבט המרחם של כולם, הם מוכנים לחוות כישלונות שוב ושוב ובלבד שלא להתעלם מהזעקה של הנשמה.

מה הם רוצים? הם רוצים אהבת אמת. הם נפגשים בדייט עם אנשים 'ככה ככה' ולא מוכנים להתפשר. הם מסתכלים על זוגות נשואים ורוב הזמן לא מקבלים מוטיבציה. הם רואים אנשים נשואים עצובים, מתוסכלים. הם רואים את כמות המתגרשים ואת כמות ה"גרושים מבחינה רגשית" שנמצאים סביבם.

ובכל זאת הם רוצים! למה? כי הם יודעים שנורא קשה לתרגל את עולם האינסוף בלי זוגיות. נורא קשה לחוש משהו מאותה אהבה שאינה תלויה בדבר ביום יום. הם מחפשים אי של שפיות, בין כל הביקורת וחוסר הקבלה שמסביב. והם יודעים, הנשמה שלהם מספרת להם שזוגיות זו אי. אי של חוסר שיפוט ואהבת חינם.

נו, הם לא מדמיינים משהו שלא קיים? אולי אתה עוזר להם לפנטז במקום להוריד אותם לקרקע ולעזור להם להתפשר?

אולי אני טועה - אבל, כך חשבתי, המפתח לעזור לדור הזה, יהיה דווקא ללכת עד הסוף עם מה שהוא מאמין בו. זה הרי לא דור פושר.

אתם רוצים בגדול? בואו בגדול!

או במילים שלי: בואו נתפתח. בואו נתעלה. לא נתפשר - אלא נתעלה.

נתעלה בהבנה שזוגיות היא הסכמה לרקוד עם אדם אחר ולהתגמש איתו על הרחבה. לעשות צעד קדימה שניים אחורה ולא 'לקבל מוצר מוגמר על המדף'.

נתעלה מעל לשיפוט המהיר שלנו. זה שמייחס לאנשים כוונות שליליות, כמעט באוטומט.

נתעלה מעל הזיוף הקליפתי של איפה אתה עובד וכמה תארים יש לך. של ראיון עבודה בדייט במקום לדבר מלב אל לב.

נתעלה בעצם ההסכמה ללמוד. נהיה תלמידים נצחיים שקופצים על ההזדמנות להתפתח.

ואחרון חביב – נתעלה בעצם זה שנסכים להיפגע. להיות חלשים ליד השני. להיות לא מושלמים.

סדרת ההרצאות 'זוגיות עכשיו' מאת המאמן, הסופר והמרצה משה שרון תשודר במסגרת 'פרויקט 252' ביום רביעי הקרוב, ז' שבט (20.1.2021), בשעה 21:00.

להצטרפות לפרויקט 252 לחצו כאן.