אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מי אינו זוכר את האיומים הבלתי פוסקים שנשמעו מכל עבר בימים שלפני הכרעת העם בבריטניה, להיפרד מהאיחוד האירופי.

צופי השחורות חזו כאוס תחבורתי ענק, משבר רפואי חמור, בוקה ומבולקה ומחסור חמור מאוד במוצרי יסוד בבריטניה, לנוכח פרידתה מהאיחוד האירופי.

בפועל הושלם תהליך הברקזיט עם תחילת השנה הלועזית חדשה, לפני שבועיים בדיוק, ומאז ועד כה לא שמענו על פגיעה, ולו הקלה ביותר, בשגרת יומם של אזרחי בריטניה שכבר אינם אזרחי האיחוד האירופי, ואינם נשלטים על ידי בריסל, כי אם על ידי לונדון הבירה.

אתמול נרשמה המבוכה הראשונה. על פי פי דיווח סוכנויות הידיעות, עשרות נהגי משאיות ונוסעים בריטיים אחרים שביקשו לצלוח את הגבול להולנד, איבדו את הכריך הבשרי שהביאו עמם, ונאלצו לקנות כריך חדש בכסף מלא על אדמת הולנד, כתוצאה מהשלכותיו של הברקזיט.

מתברר כי לאיחוד האירופי יש מדיניות מחמירה לגבי ייבוא אישי של בשר, מוצרי חלב, דגים, פירות וירקות, ובהתאם לכך הפקחים ההולנדים מחרימים את המוצרים הללו שמביאים עמם הבריטים המגיעים במעבורת מבריטניה להולנד.

אם לא די באותה החרמה, הפקחים ההולנדים, כך לפי הדיווח, נאלצים לעשות זאת בצער רב, ולאחר שהם מחרימים מהנהגים את ארוחת הצהריים שלהם הם מפטירים בנימה של נצחון עצוב: "ברוכים הבאים לברקזיט...", כשהמסר המסתתר מתחת לאותן מילים קשות הוא לא פחות מאשר "תאכלו מה שבישלתם", תרתי משמע.

במנהל המכס ההולנדי אמרו, כי התופעה הזאת צפויה להחמיר משמעותית כשיסתיימו הגבלות הקורונה, והתנועה בין בריטניה והולנד תחזור להיות כפי שהיתה בעבר, עם אלפים רבים העושים את הדרך הזאת מדי יום במעבורות ימיות או שטיסות אוויריות שינחתו בנמל התעופה סחיפהול.

היטיב להגדיר זאת דובר צבא הולנד מייק הופמן שהגדיר את המצב הקיים במעברי הגבול "מציאות חדשה", והוסיף כי "נראה שלא כולם מבינים מה אומר הברקזיט, אני מקווה שעם הזמן הם יקלטו את זה".