חולה במוטציה הבריטית הדביקה 146 בני אדםחדשות 13

ישראלית שחלתה במוטציה הבריטית הדביקה 146 בני אדם. מדובר בחקירה הכי גדולה שנעשתה עד כה בישראל במפקדת פיקוד העורף. כעת בודקים שם 742 מגעים נוספים.

בשל ההאטה במניין המתחסנים נגד נגיף הקורונה בישראל כפי שנחשפה אמש (רביעי) בחדשות 13, במשרד הבריאות מתכוונים לפתוח כבר בשבוע הבא את אופציית החיסונים גם עבור בני 40 פלוס, נשים שעוברות טיפולי פוריות וגם עבור תלמידי תיכון הלומדים בכיתות י"א-י"ב.

מספר המחוסנים עמד היום על כ-80 אלף, כאשר כ-50 אלף מהם הינם מטופלים שבאו לקבל את מנת החיסון השנייה ורק כ-30 אלף הם מתחסנים במנה הראשונה.

אחת הסיבות לכך שרוצים להקדים את התיכוניסטים ברשימה היא על מנת שבני הנוער יוכלו להגיע ללימודים - ולהתכונן לעונת הבגרויות. בינתיים, אחת המגמות שאותה זיהו במשרד הבריאות היא ההימנעות של צוותי ההוראה מלהגיע למוקדי החיסונים - זאת למרות שנשמעו איומים על השבת מערכת החינוך אם לא יינתן להם תעדוף בקבלת החיסון.

הירידה בביקוש נובעת משום שעד כה מי שהסתערו על המוקדים הם האנשים שרצו להתחסן, וכעת ייתכן שנותרו אלה שעדיין קצת מהססים - או מעדיפים שלא. בשלב זה ישנה התייצבות מסוימת במקדם ההדבקה ובמספר החולים הקשים, אולם רק בשבוע הבא נדע עד כמה משפיע החיסון. אם הוא אכן משפיע - אנו צפויים לראות ירידה חדה במספרים.