בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה מקוונת עם עצמאים מארגון "השולמנים", והפציר בהם לתמוך בו בבחירות לכנסת ולא להקים מפלגה או להצטרף למפלגה אחרת.

בתיעוד שפורסם בחדשות 12 נשמע נתניהו מסביר להם שאף פעם אין לו 61 קולות כדי לקדם רפורמות כי "יש כחלונים חדשים".

נתניהו תקף את שר האוצר לשעבר כחלון שלא אפשר לו לטענתו לחוקק רפורמות שהיו מקדמות תחרות חופשית. מבחינת נתניהו הגוש שלו כולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והאיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ'.

"אם את רוצה באמת לפתור את הבעיות שלכם, צריך לתת לי את הקולות שלכם - אבל במסה אדירה, לא בסידור כזה ולא בסידור אחר. לא בדיל כזה ולא בדיל אחר", אמר נתניהו.

ראש הממשלה סיפר כי "חברי הכנסת שלי מצביעים כל מה שאני רוצה, והחרדים מצביעים כל מה שאני רוצה, וסמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה", אמר בביטחון רה"מ נתניהו.

נתניהו נשאל "אז מי לא מצביע?" והשיב "כחלון לא מצביע". הוא תקף את שר האוצר לשעבר שמנע לטענתו רפורמות בכלכלה שהיו מגבירות את התחרות ומיטיבות עם העצמאיים.

נתניהו הדגיש: "יש כחלונים חדשים. וכחלון דיבר בשם העסקים הקטנים. ויש גם אחרים. זה הכל משחק. והפקידות והיועצים המשפטיים. מה אתם באמת לא מכירים? אני לא יכול אני עכשיו מוקלט, אני לא יכול להגיד לכם".

נציגי הארגון תהו מה יהיה שונה בבחירות האלה והאם הם באמת יכולים לסמוך על נתניהו שמיד השיב: "מי משחק איתכם? אני משחק איתכם? לא שמעתם מילה אחת שאמרתי כאן? אני משחק איתכם? אני מזלזל בכם? אני לא פועל למענכם? אני כמעט הקרבתי את הקריירה הפוליטית שלי פעמיים, 3 פעמים, 4 פעמים, כדי לעזור לכם. אני בא מכם, אני מבין את זה. אני משנה את המדינה בשבילכם. אבל אין לי את הכוח הפוליטי כי אני צריך 61".

"תמיד חסר את המישהו", טען נתניהו והפנה את האצבע המאשימה לכחלון וללפיד שמבחינתו שניהם מחוברים לניסנקורן. "ועכשיו כחול לבן זה ניסנקורן בעצמו. תמיד חסרות האצבעות".

"אבל אני מתכוון לשבור את זה", הצהיר בפניהם נתניהו ופתח בחישובים קרים של מנדטים. "אם יש לי 40 לצורך העניין, 42. זה לא לגמרי תיאורטי, נכון? כי זה היה במשך ארבעה חודשים. אחרי שיצאנו מהקורונה". הוא מאמין שיצליח להגיע ל-61 מנדטים גם בלי בנט: "אפילו אם זה 40, בסדר. ביחד (עם החרדים) זה 56. אם סמוטריץ' הוא איש הכלכלה החופשית והוא עובר - הוא הולך איתי. ואז יש 61. אבל מה קורה אם הוא מקבל 4? אין מספיק".

נתניהו הדגיש שוב כמה מסוכנת תהיה עבור הגוש שלו פתיחת מפלגה של "השולמנים": "אם אתם תקחו 2 מנדטים מכאן, (סמוטריץ') לא עובר את אחוז החסימה. ואז אתם תראו קואליציה שתהיה תלויה במרצ ולפיד ואנחנו באותו במצב".

הוא המשיך: "אתם תקחו את הקולות האלה ותקימו מפלגה שאם חלילה היא לא עוברת את אחוז החסימה זרקתם את הקולות האלה לפח. אבל יותר מזה - סיכנתם קואליציה של 61". מבחינתו 42 מנדטים הם דבר ריאלי עבור הליכוד בייחד לאור הבאת החיסונים והסכמי השלום. "הקורונה מורידה כשהיא עולה והקורונה מעלה כשהיא יורדת".

"עכשיו יש דבר נוסף שקרה - וזה ארבעה הסכמי שלום", תיאר נתניהו והצהיר כי הוא בונה על 5 מנדטים מהמגזר הערבי שלדעתו יפסיקו לתמוך ברשימה המשותפת שירדה בסקרים לעומת הבחירות הקודמות. "מתי הם ירדו? כשהם הצביעו נגד הסכמי אברהם. הצביעו נגד ארבעה הסכמי שלום שהבאתי. שמשנים את היחסים", הסביר. "אני פונה בלי בושה לציבור הערבי. היום בנצרת ושלשום באום אל פחם, ולפני כן בטירה. אני הולך לקבל שם 5 מנדטים".

מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ׳ מסרה בתגובה להקלטות נתניהו: ''הציונות הדתית לא בכיס של אף אחד והיא תפעל כפי שהיא מאמינה שטוב לעם ישראל בהתאם לערכיה''.

מהליכוד נמסר בתגובה: ''אתמול במשך 3.5 שעות ראש הממשלה נתניהו השתתף בפגישה עם עצמאיים והיה קשוב למצוקתם. הוא הציג בפניהם את משנתו ופעילותו הכלכלית של רפורמות לטובת כל אזרחי ישראל. לצערנו בחרתם לשדר 2 דקות שאינן מייצגות מתוך מפגש חשוב וממושך. אחרי שרה״מ הביא מיליוני חיסונים לכל אזרחי ישראל, רה״מ מקדיש את עצמו לסיוע לעצמאיים ולכל מי שנפגעו במהלך הקורונה כדי שכולנו נחזור לחיים''.