איתי גרנק
איתי גרנקצילום: דוברות

בתחילת השבוע הגעתי להחלטה כי ארוץ לראשות מפלגת הבית היהודי. ההחלטה שלי הגיעה לאחר מאבק דמוקרטי שניהלתי יחד עם למעלה מ-5000 פעילים שהשתתפו במימון הקמפיין לאחדות בציונות הדתית למפלגה אחת, וכמובן להליך הדמוקרטי אליו כולנו שואפים -פריימריז פתוחים ורחבים.

כל אותם 5000 הפעילים השקיעו ממיטב כספם לטובת המיזם שכל מטרתו להחזיר את המפלגה למקומה כבית שפוי עבור מגוון דעות ואנשים בציונות הדתית.

לצערי אותם פוליטיקאים שהבטיחו בבחירות לכנסת ה-23 כי יקיימו מפקד פריימריז חזרו בהם מהבטחותיהם והשאירו את ציבור הבוחרים תלושים מהמפלגה ומהמועמדים.

בעקבות כך החלטתי לרוץ לראשות מפלגת הבית היהודי, ובשונה מפוליטיקאים קודמים אקיים את ההבטחה שבעיני הינה החשובה ביותר- פריימריז פתוחים ואיחוד רסיסי כלל המפלגות מזרם הציונות הדתית לכדי מפלגה אחת גדולה. מפלגה שתהיה מגוונות ותכלול מנעד רחב של גווני האוכלוסייה והדעות. מפלגה שתכלול את הבית היהודי, האיחוד הלאומי נועם ועוצמה יהודית, וכן, גם את נפתלי בנט במידה ויחליט להעמיד עצמו להתמודדות במסגרת הליך דמוקרטי עבור מפלגה שלא מהווה רק פלטפורמה לקראת התמודדותו לראשות ממשלה, אלא מפלגה שמטרתה ייצוג הולם של בוחריה מזרם הציונות הדתית.

וכדי לכלול את מגוון הדעות והאנשים לכדי מפלגה אחת מאוחדת, קיים צורך מהותי בקיום פריימריז פתוחים ורחבים עם עשרות אלפי בוחרים, בדומה לפריימריז התוססים שקיימה המפלגה ב-2012 שגם הובילה בסופו של תהליך להצלחה פוליטית ול-12 מנדטים בבחירות 2013.

אני מאמין שליבו הפועם של הבית היהודי זה השטח, וברגע שמתנתקים מהלב ולא סופרים אותו, ופעם אחר פעם מוותרים על ההליך הדמוקרטי של פריימריז פתוחים, מגיעים למצב של "קומה" שמובילה להתרסקות בסקרים. אני מתכוון לשים סוף לעובדה שמפלגת הבית היהודי מתנהלת בצורה בה שליט אחד או מרכז מצומצם הם שקובעים עבור הבוחרים מי יהיו המועמדים ומה יהיה סדר כניסתם למפלגה.

יש לתת לציבור הבוחרים את האפשרות להתמודד לרשימות, להיות חלק מהרכבת המפלגה, להתפקד ולהשפיע אודות בחירת האנשים אשר ייצגו אותם בארבע השנים הבאות.

צעד נוסף שאפעל לקידומו במפלגה יהיה נושא השקיפות הכלכלית הפנים מפלגתית. ברגע שאבחר אמשיך בדרכי הדמוקרטית שתחבר את ציבור הבוחרים של המפלגה אל המפלגה, ותעניק להם את המקום להשפיע וכמובן לדעת.

יש לבוחרים את הזכות לדעת מה נבחרי הציבור שלהם עשו עם הכספים אשר הוקצו לטובת קידום המטרות והאמונות שבשמם הם נבחרו. לא עוד גירעונות עלומים ואי סדרים כספיים, אלא התנהלות מכבדת, שקופה וראויה שתחזיר את המפלגה למחוזות השפיות ולהוציא את המפלגה מידי העסקנים בחזרה אל חיק הציבור.

איתי גרנק מתמודד לראשות מפלגת הבית היהודי