חיסון פייזר
חיסון פייזרצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הליך החיסון באירופה, שגם כך מתקדם בקצב איטי במיוחד, צפוי לספוג מכה קשה נוספת לאחר שחברת "פייזר" הודיעה ביום שישי כי משלוח החיסונים יתעכב בשל עבודות שיפוץ.

מטרת העבודות דווקא עכשיו היא להגדיל את כושר הייצור של החיסונים.

בהצהרה שפרסמה ביום שישי אמרה פייזר כי בשבועות בקרובים תהיה האטה בקצב אספקת החיסונים, אולם מאוחר יותר הקצב יואץ משמעותית.

"המשלוחים יושפעו משינויים בתהליכי הייצור שנועדו להגביר את כושר הייצור. למרות שזה ישפיע באופן זמני על המשלוחים בסוף ינואר ותחילת פברואר, זה יספק עלייה משמעותית במינונים הזמינים לחולים בסוף פברואר ותחילת מרץ. נחזור ללוח הזמנים המקורי של משלוחים לאיחוד האירופי החל מהשבוע של 25 בינואר, עם הגברת האספקה מהשבוע של 15 בפברואר", נמסר בהודעת פייזר.

ההודעה על העיכוב והשינוי בלוח הזמנים של אספקת החיסונים גרמה לזעם בקרב מדינות האיחוד האירופי. בגרמניה כינו את ההחלטה "מפתיעה ומצערת", ושרי הבריאות של שש המדינות הבלטיות ובהן דנמרק, אסטוניה, שבדיה, ליטא, לטביה ופינלנד שלחו מכתב לנציבות האירופית בו הביעו "דאגה קשה" מהעיכוב באספקת החיסונים.

"ההודעה לא מקובלת ומפחיתה את האמון בתהליך החיסון. הבעיות במסירת החיסונים משמעותן שהחיסונים של אנשים יידחו למרות המאמצים הבלתי נדלים של הממשלות שלנו להבטיח כי הם יסופקו בזמן", כתבו שרי הבריאות האירופיים.