חוסמים כביש ראשי
חוסמים כביש ראשיצילום: אביגיל אפרתי

בשבועיים האחרונים נחסם כביש הגישה לאביגיל מספר פעמים.

ביום שישי נחסם כביש מעון-סוסיא, עורק ראשי בו נוסעים מאות תושבי המועצה, על ידי המון אנרכיסטי וקומץ ערבים שנשאו דגלי פלסטין והגיעו בהסעות מאורגנות ממרכז הארץ.

בהפגנה ביום שישי לקח חלק חבר הרשימה המשותפת - עופר כסיף שקרא לחסל את הכיבוש הנפשע ולהקים מדינה פלשתינית בכל השטחים הכבושים מ-67' .

בהפגנות נעשה שימוש בצמיגים בוערים, קריאות כנגד חיילי צה"ל, גרפיטי על מכוניות ובעיקר חסימת הגישה של התושבים לבתים, לקניות ולעבודה.

יעל לאור, תושבת אביגיל יצאה יחד עם תושבי האזור למחות על הפגיעה החוזרת בשגרת התושבים "קומץ ערבים ועשרות אנרכיסטים חוסמים לנו את הכבישים ואנחנו נצורים. לא ניתן שהדבר הזה יקרה. הם חסמו את הכביש הראשי בין מעון לאביגיל וברגע שהגענו למחות הצבא הכריז שטח צבאי סגור. לא ניתן שיהיה כאן בלעין שתיים, הגיע הזמן שמישהו יתעורר."

יוחאי דמרי ראש המועצה אמר הערב "לא נאפשר מציאות בה ערבים ואנרכיסטים פוגעים בשגרת החיים, בחסימת צירי גישה ובפגיעה ברכוש התושבים. בשיחות שקיימנו עם מפקדי הצבא והמשטרה ביקשנו לגדוע את האירוע שלא יהפוך לנוהל של שגרה ואכן זו ההבטחה שקיבלנו.

לצערי זו לא הפעם הראשונה בה נחסם הכביש, פניתי גם למפקד החטיבה והאוגדה בדרישה להפעיל יד קשה, ולא לאפשר בשום מצב חסימת צירים ודרכי גישה ליישובים. אנו מעריכים את עבודת הצבא והמשטרה אך לא נאפשר בשום אופן להפוך את האזור השקט שלנו למגרש משחקים עבור אנרכיסטים מוסתים ושכירי חרב."