בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

בכלי התקשורת השונים מרבים לאחרונה לדווח על התקרבות בין ראש הממשלה לבין הציבור הערבי וטוענים כי בין נתניהו ליו"ר רע"מ קיימים "דילים פוליטיים ושיתופי פעולה".

אלא שבשיחות סגורות נשמע נתניהו אחרת לגמרי: "ברור שאנחנו נגד מנסור עבאס, הוא מהתנועה האסלאמית, הוא לא מכיר בציונות, מה לי ולו?".

העיתון 'ישראל היום' מפרסם את דברי נתניהו באותן שיחות לפיהם, "אנחנו מתחרים על הקולות. הוא מתחרה נגדי. מדברים על שיתוף פעולה בינינו, מה אני אגיד, ממש שיתוף פעולה נפלא. רק לפני חודש הוא הצביע עם יאיר לפיד על חוק שהיה אמור למנוע ממני לכהן כראש ממשלה".

נתניהו מאמין שמדובר בקמפיין מתוכנן שמאחוריו עומדים אנשי גוש "רק לא ביבי", ושנועד להכשיר את קולות הערבים ליום שלאחר הבחירות, אז יוכלו להקים ממשלה בהישענות על קולות הערבים.

"הם גוש 'רק לא ביבי' מנסים להכשיר אותם כדי שיוכלו ללכת עם בל"ד. אנחנו לא מכשירים אותם, אני נגדם, זו תעמולה של השמאל. אנחנו בעד המצביעים הערבים אבל לחלוטין נגד המפלגות האנטי־ציוניות".

היום (ראשון) עתיד נתניהו להיפגש עם ראשי רשויות ערבים באמצעות ה'זום'.

מהליכוד נמסר כי הפגישה נקבעה לאחר שוועד ראשי הרשויות הערביות ומרכז השלטון המקומי פנו לרה״מ וביקשו פגישה דחופה כדי ליטול חלק בתכנית שרה״מ מגבש ויציג בקרוב למאבק בפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית.

"גורמים רדיקליים מנסים כעת להפעיל לחץ על ראשי הרשויות שלא להשתתף. חלק מאותם גורמים רדיקליים התנגדו להקמת תחנות משטרה בערים ערביות ולא עשו דבר מול משפחות הפשע בחברה הערבית.

מסע הלחץ של הגורמים הרדיקליים לא יעבוד. הפגישה תתקיים כמתוכנן וראש הממשלה יעשה כל שביכולתו בכדי לדאוג לחוק וסדר בחברה הערבית כמו בכל חלקי הארץ. כל אזרח ואזרחית בישראל זכאים להרגיש בטוחים ומוגנים בקהילה בה הם חיים", אמרו בליכוד.