ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנאצילום: חזקי ברוך

ח"כ מתן כהנא (ימינה) שיגר פניה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לאמץ את מתווה הגיור שהציג לפני שנים ספורות השר לשעבר משה ניסים, במטרה למנוע הכרה רשמית של בג"ץ בגיורים רפורמיים שנעשו בארץ.

"אדוני ראש הממשלה, זוהי הזדמנות אחרונה. אם לא תוביל החלטת ממשלה שתסדיר את סוגיית הגיור, ההכרה בגיור הרפורמי תהיה רשומה על ממשלתך ושמך, כך גם הפקרת סוגיית הגיור לחסדי בית המשפט העליון ושופטיו", אמר כהנא.

כהנא ציין בפנייתו לנתניהו, "הוועדה בראשות משה ניסים הוקמה על פי הנחייתך ומטרתה הייתה להוציא תחת ידה דו"ח וחוק אשר יתנו מענה רחב, מקיף וארוך טווח לסוגייה הזו אשר נוגעת בלב ליבה של הזהות היהודית בישראל. הצעת החוק של מר ניסים נתמכה ועדיין נתמכת על ידי גדולי רבני הציונות הדתית, חלקם עם סייגים מסוימים וחלקם פחות, אבל כולם מסכימים שזו התשתית איתה יש להתקדם - הצעה אשר תקים רשות ממשלתית לגיור מתוקצבת וסדורה, תאפשר לרבני עיר לשוב לגייר כמו בעבר, תתן מענה ארצי ורחב ועוד".

"אני דוחף ומקדם את הסוגייה הזו ללא הרף כבר חודשים רבים אך הממשלה בראשותך טרם עשתה כל צעד לאימוץ דו"ח ניסים או קידומו. זהו. שעון החול לקראת הכרעת בג"ץ בענין אזל. לפני מספר ימים שופטי בית המשפט העליון דחו שוב את בקשת המדינה לשוב ולהמתין עד שיקודם מתווה נוסף לגיור", הדגיש כהנא.

"זו ההזדמנות האחרונה להעביר החלטת ממשלה בענין - רגע לפני שיהיה מאוחר מדי. אני כותב מתוך כאב ודאגה עמוקה לעתיד עם ישראל בארצו - לא אוכל יותר לעמוד מנגד", חתם.