ג׳ו ביידן ורון קליין
ג׳ו ביידן ורון קלייןצילום: רויטרס

הנשיא הנכנס לא מתכוון לבזבז זמן רב: על פי תזכיר שפירסם ראש הסגל המיועד לבית הלבן, רון קליין, הנשיא הנכנס ג'ו ביידן יחתום כבר בימיו הראשונים בתפקיד על סדרת צווים נשיאותיים שיהפכו מהקצה אל הקצה את מדיניותו של הנשיא טראמפ.

בין היתר מתכוון ביידן לחזור אל הסכם הגרעין עם איראן ואל הסכם האקלים בפריז מהם פרש טראמפ, לבטל את צו איסור הכניסה לארה"ב ממספר מדינות מוסלמיות, להעביר חבילת סיוע לאזרחים בעקבות מגיפת הקורונה, לשנות את שיטת משלוח החיסונים לקורונה למדינות השונות בארה"ב, להגביר את הפיקוח והסגרים עקב המגיפה, ולהורות על חובת עטיית מסיכת פנים בשטחים פדרליים.

עם זאת, עדיין לא ברור האם ביידן מתכוון לחזור מחדש אל ארגון הבריאות העולמי ממנו פרש טראמפ. קליין גם אמר כי לאחר שיסיים את חתימת הצווים בנושאים האלו, יתפנה ביידן לחתום על סדרת צווים נשיאותיים נוספת שיעסקו בשוויון ותמיכה לקהילות מיעוטים, רפורמה בתחום המשפט, גישה לשרותי הבריאות ותחומים נוספים בהם הוא מעוניין להפוך לחלוטין את מדיניותו של הנשיא טראמפ.

"הפעולות האלו ישנו את מהלך מגיפת הקורונה, ייאבקו בשינויי האקלים, יקדמו שוויון בין גזעי ויתמכו בקהילות מוחלשות אחרות. הן גם יבנו מחדש את הכלכלה שלנו בדרכים שיחזקו את עמוד השדרה של המדינה הזו: האנשים והנשים העובדים שבנו את האומה שלנו", אמר קליין בתזכיר שפורסם.

הנשיא ביידן אמור להנות מתמיכה בשני בתי הקונגרס, מה שיאפשר לו לממש את מדיניותו החדשה ביתר קלות. "חשוב שהסנאט יבצע את חובתו החוקתית, אך גם יבצע את חובתו על פי החוקה להתקדם ביישום המטרות האלו, לאפשר את הפעולות הדחופות שהמדינה שלנו צריכה", הוסיף קליין.