הרב דוד חי הכהן עם ראשי יהדות התורה בבחירות הקודמות
הרב דוד חי הכהן עם ראשי יהדות התורה בבחירות הקודמותצילום: דוברות

יוזמת הרב יגאל קמינצקי לאיחוד המפלגות הדתיות הציוניות עולה מדרגה: עשרות רבנים חתמו על עצומה שקוראת לחיבור מידיי בין מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, נעם ועוצמה יהודית.

בין חותמי המכתב: הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת כרם ביבנה לשעבר הרב מרדכי גרינברג, רב הישוב מעלה לבונה הרב יאיר שחור, רב המושב נחלים ומועצת חבל מודיעין הרב דוד גרינולד, רב הישוב אבני חפץ הרב דוד לוי, רב הישוב מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר, ראש ישיבת ההסדר באילת הרב יוסי רודריגז, ראש ארגון רבני קהילות הרב עמיחי אליהו, וכאמור עוד עשרות רבנים נוספים.

בלשכת הרב קמינצקי מציינים כי בימים הקרובים צפויים להצטרף למהלך עוד רבנים ואישי ציבור רבים נוספים.

ראש מוסדות אורות התורה בבת ים דוד חי הכהן שבבחירות האחרונות קרא להצביע ליהדות התורה, אמר כי כי "לכל המפלגות הציונות הדתיות הבית היהודי, איחוד לאומי, נעם ועוצמה יהודית מוטלת החובה להתאחד, רק ארבעת המפלגות יחד יוכלו להצליח יחדיו במשימה המורכבת שמוטלת עלינו במערכת בחירות מורכבת. זו לא קריאה שלנו אלא קריאה ממרום; ריבונו של עולם קורא לעשות זאת. אם המפלגות הללו ילכו עם מפלגות שמכריזות על עצמן כמפלגה חילונית כמו ימינה או הליכוד אז הן מאבדות את הצביון הציוני דתי".

"עיקר שליחותנו היא להביא את הציונות בשם התורה. אי אפשר לעמוד על זה כאשר אנחנו קבוצה קטנה במפלגה גדולה שלא מצהירה על נאמנותה לרבנות, שלא מכבדת את מסורת ישראל ולא שומרת על הערכים של גיורים רפורמים ועוד. אני קורא לכל המפלגות הדתיות שמאמינות בזהות יהודית להתאחד ולא לעמוד על ניואנסים והבדלים קטנים", הוסיף הרב דוד חי הכהן.

כאמור, בתחילת השבוע שעבר הוציא רבה של גוש קטיף לשעבר, הרב יגאל קמינצקי, מכתב למאות רבנים בציונות הדתית ובו קריאה לאחד את המפלגות הדתיות הלאומיות לכדי מפלגה אחת. בין היתר ציין הרב קמינצקי כי "על מנת שחיבור יצא לפועל, דרושים הרבה צניעות וענווה מכל העומדים בראש המפלגות הפסקת מלחמות האגו והשררה והחלטה ולהתאחד יחדיו".