גדעון סער
גדעון סערדוד ווייל

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער שכר את שירותיהם של יועצים אמריקניים, שניהלו קמפיין שמטרתו להביא להפסד של טראמפ. כך דיווח פרשן חדשות 12 עמית סגל.

הארבעה, סטיב שמידט, סטיוארט סטיבנס, ריד גלן וריק וילסון, הם יועצים רפובליקניים שעבדו בעבר עם בוש הבן, מקיין, רומני ושוורצנגר. בבחירות האחרונות הם ייסדו את "פרוייקט לינקולן", שמטרתו להביא להפסדו של טראמפ.

היועצים הללו פעלו נגד טראמפ בקמפיין מתוחכם כדי לשכנע רפובליקנים שהנשיא הרפובליקני לא מייצג יותר את ערכיהם, ולדברי עמית סגל זה בדיוק מה שסער מנסה לעשות בבחירות הקרובות בישראל.

בכאן 11 דווח כי סער הנחה לחייב את כל עובדי הקמפיין לעבור בדיקות פוליגרף, מחשש להדלפות ו"חפרפרת" פנימית. כמו כן, העובדים נדרשים לאשר בדיקות גרפולוגיות של מה שכתבו.

עובדים במטה תקווה חדשה זועמים על הדרישה. לדבריהם, היא באה בהפתעה מוחלטת והם לא ציפו לה. סער דורש לא רק מעובדים זוטרים אלא גם מהבכירים להתייצב לבדיקה במכונת אמת.

ממפלגת "תקווה חדשה" נמסר בתגובה: ''מדובר בחלק מסטנדרט העבודה המקובל בעת קבלת עובדים בקמפיין תקווה חדשה, כמו בכל ארגון שמקפיד על אבטחת מידע הדוקה.

''מערכות הבחירות האחרונות מאופיינות בפרסומים רבים של הדלפות מתוך שיחות פנימיות במטות של מפלגות רבות. אחת בולטת היא כחול לבן, שם פעלו לכל אורך הדרך לנסות ולמגר את תופעת ההדלפות, בין היתר באמצעות שכירת שירותיהן של חברות ריגול עסקי ושימוש בבדיקות פוליגרף''.