מסתערים בכל הכח לסייע לתיירות בירושלים
מסתערים בכל הכח לסייע לתיירות בירושליםצילום: דוברות

שר ירושלים הרב רפי פרץ קיים היום (ראשון) דיון הערכות לפתיחת בתי המלון בירושלים במסגרת מדיניות הדרכון הירוק המגובשת בימים אלו.

בפגישת זום עם השר השתתפו ישי ברנע מנכ"ל מלון יהודה ויו"ר התאחדות המלונות בירושלים, אריה זומר מנכ"ל ההתאחדות, עו"ד עמיחי פילבר וכן אבי כהן מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים והצוות המקצועי של המשרד.

בפגישה הוסכם כי משרד ירושלים ומורשת יוביל ביחד עם התאחדות המלונות תכנית היערכות לפתיחת בתי המלון בעיר לקראת חג הפסח, וזאת בהתאם להצהרת ראש הממשלה על השלמת מבצע החיסונים "חזרה לחיים" עד לחודש מרץ.

ההערכות תהיה בשני מישורים, האחד גיבוש קמפיין פרסומי הקורא לאזרחי ישראל "לעלות לרגל" ולבלות את חג הפסח במלונות ירושלים, וכן מתן הטבות לאורחי בתי המלונות בירושלים ועידוד נופשים והשתלמויות של חברות מסחריות במלונות העיר.

במישור השני יפעל משרד ירושלים ומורשת להעניק סיוע להתאחדות המלונות ולבתי המלון בפתרון בעיות המתעוררות בדרך לפתיחת בתי המלון, כדוגמת חל"ת גמיש לעובדי בתי המלון, חיסון כלל עובדי המלונות, הערכות להכשרת המלונות לפסח.

השר פרץ הקים צוותי עבודה בראשות מנכ"ל המשרד אבי כהן וסיכם את הדיון: "אנחנו מסתערים בכל הכח לסייע לתיירות בירושלים לחזור לפעילות בהובלת בתי המלון, יש לנו שבעה שבועות מפסח ועד חג השבועות במהלכם אנו חוגגים את יום העצמאות ומציינים את יום ירושלים, ואנו ננצל תקופה זו להחזיר את בתי המלון לפעילות לקראת חזרה מלאה לפעילות בחודשי הקיץ".

ישי ברנע יו"ר התאחדות המלונות בירושלים הודה לשר על הסיוע במהלך כל תקופת הקורונה, ועל ההתגייסות המלאה לטובת פתיחת מהירה של המלונות בירושלים כבר לחג הפסח.

"פתיחת בתי המלון בירושלים המעסיקים מעל עשרת אלפים עובדים תחזיר את החיים לעיר", אמר ברנע. "אורחי בתי המלון יאפשרו פתיחה מהירה של מאות עסקים קטנים ובינוניים בתחום התיירות והשירותים הנלווים, ויזניקו את כלכלת העיר ליציאה מהירה ממשבר הקורונה".