מירי רגב
מירי רגבצילום: Yossi Aloni/Flash90

מפלגת ימינה קוראת הבוקר (שני) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר לאלתר את שרת התחבורה, מירי רגב, אשר נושאת באחריות ישירה למחדל בנתב"ג.

"אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לפטר לאלתר את שרת התחבורה, מירי רגב, אשר נושאת באחריות ישירה למחדל פירצת נתב"ג שאיפשר כניסת רבבות חולים ומוטציות לישראל ללא כל בדיקה", נמסר מהמפלגה.

עם זאת, ב"ימינה" מאשימים גם את ראש הממשלה במחדל, "מי שחוגג את נחיתת החיסונים בנתב"ג, אחראי למחדל הפירצה בנתב"ג. ההחלטה לאפשר את קיום הפירצה בנתב"ג בזמן שמדינת ישראל פנימה מצויה בסגר מתמשך, הביאה להתארכות המגיפה, להזנקת מימדי התחלואה, ולאבידות עצומות בנפש וברכוש".

"לא ניתן בשלב זה להעריך את מלוא מימדי הנזקים שיצר מחדל פירצת נתב"ג", הוסיפו בימינה, "פירצה בנתב"ג נשארה פתוחה למרות מאות התרעות וקריאות לעשות זאת בזמן אמת. (כך למשל, כבר ב-29 במרץ 2020, הגיש שר הביטחון דאז נפתלי בנט, תכנית שכללה קיום בדיקות לכל הנכנסים לישראל)".

"אי קיום הבדיקות אפשר כניסה המונית של חולי קורונה לישראל וחדירת המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית למדינה. ניהול רציני, כפי שמתקיים במדינות אי אחרות כמו אוסטרליה, טאיוואן וניו זילנד, היה עשוי למנוע גל שני ושלישי בישראל, ובוודאי למנוע את חדירת המוטציות לישראל", טענו בימינה.

במפלגה טענו כי "לאור זאת, לא ניתן לאפשר את המשך כהונתה של השרה רגב ולו לדקה נוספת".

"יש להפעיל לאלתר דרישה לקיום בדיקות בטווח זמן של 72 שעות לפני המראה לארץ, וקיום בדיקה עם הנחיתה, תוך שילוח הנוסע לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית שנייה. יש להדגיש: העברת שרת התחבורה מתפקידה אינה פוטרת את ראש הממשלה נתניהו מאחריות ישירה למחדל הפירצה בנתב"ג", חתמו בימינה.