שוש נגר
שוש נגרצילום: מירי שמעונוביץ

ראש מנהל החמ"ד הורה להפסיק את השימוש בנקודה הא-מגדרית והכריזה: "אנו בחמ"ד מחנכים לחיי משפחה בקדושה. אין בדעתנו לאפשר לכל גוף או גורם לפגוע, להשפיע או לכוון לרוח אחרת".

בפורום הארגונים למען המשפחה פנו לפני כשבוע וחצי למ"מ ראש מנהל החמ"ד, שוש נגר, לאחר שבמודעה רשמית של בית ספר ממלכתי דתי הופיעה הנקודה הא-מגדרית.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

במודעה של בית ספר "ממ"ד אמירים" נכתב בין השאר: "אם את.ה בעל.ת תעודת הוראה, אחראי.ת ומסור.ה..."

"במבט ראשון נראה הדבר כ"תעלול שיווקי", שכן המלל אינו ברור", כתבו למנהל החמ"ד בפורום הארגונים למען המשפחה. "אך מכיוון שמדובר בפרסום שחזר על עצמו בחמ"ד בנושאים שונים, ראינו לנכון להביא העניין בפניך".

"אנו, 'פורום הארגונים למען המשפחה בישראל', קוראים לך, ראש החמ"ד, כמנהיגת ציבור התלמידים הדתיים ומשפחותיהם, לעצור את הסחף אחר מגמות ברות חלוף אלו, להגן על תלמידי ישראל ומשפחותיהם, ולמנוע את הפגיעה בשפה העברית ובמוסד המשפחה", דרשו.

בשבוע שעבר השיבה נגר למכתבם ואמרה, כאמור, שהשימוש בנקודה הא-מגדרית לא יחזור שנית במסגרת פרסומי החמ"ד. "הפרסום המצורף הינו המקרה היחיד הידוע והמוכר לנו", כתבה . "בבדיקת המקרה ע"י המחמ"ד, מר גיל ברדוגו, נמצא כי מנהלת ביה"ס פנתה לגרפיקאית ובקשה לעצב המודעה, לא ידעה ולא הכירה כי ניסוח באופן בו עוצבה המודעה הוא מגמתי".

לדבריה, "המחמ"ד ציין בפני כי במדובר במנהלת אשר פועלת באחריות ע"פ משנת החמ"ד, תורת ישראל, מדובר בתקלה, בשוגג".

"אנו בחמ"ד מחנכים לחיי משפחה בקדושה. פועלים לחיזוק החוסן המשפחתי, מעמד המשפחה, ערכי המשפחה ע"פ תורת ישראל", ציינה. "אין בדעתנו לאפשר לכל גוף או גורם לפגוע, להשפיע או לכוון לרוח אחרת. דרכנו, דרך התורה וגדולי ישראל ולא שום דרך אחרת. אנו איתנים בדרכנו וכך נמשיך גם בעתיד. בתפילה שלא תצא תקלה תחת ידינו".

נעמה זרביב, מנכ"לית ארגון "שוברות שוויון", בירכה על החלטת ראש החמ"ד, שוש נגר לאסור על שימוש בנקודה הא-מגדרית בחמ"ד: "ההיגיון ניצח את השיגעון. הכוחות שמבקשים להכניס אג'נדה קיצונית גם לשפה העברית פועלים מתוך מטרה לטשטש את ערכי המשפחה וטבע העולם".

לדבריה, "בימים אלה אנחנו רואים גופים שנכנעים לקמפיין וללחצים הכבדים שמופעלים עליהם בכדי לאמץ את האג'נדה הא-מגדרית ואנחנו קוראים להם לעמוד איתן ולא להכנע לסדר היום שמבקש לטשטש את הזהות המגדרית הקיימת לכל אחד מאיתנו מרגע לידתו. יחד עם ארגונים מפורום הארגונים למען המשפחה נמשיך לפעול על מנת להביא לשפיות".