השגריר פרידמן בהצגת לוח ההוקרה לעיר דוד
השגריר פרידמן בהצגת לוח ההוקרה לעיר דודצילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

שגרירות ארצות הברית בירושלים, יחד עם נציבות ארצות הברית לשימור המורשת בחו"ל, הכירו בעיר דוד כאתר עדות למורשת היהודית והנוצרית של האמריקנים.

"התגליות הארכיאולוגיות בעיר דוד מחזירות לחיים את ירושלים המקראית ומאשרות מחדש את המסרים הנבואיים של חופש, צדק ושלום שהיוו השראה למייסדי אמריקה", הסביר.

השגריר דיוויד פרידמן, ויו"ר הוועדה לשימור מורשת אמריקה בחו"ל, פול פאקר, השתתפו באחרונה בטקס מיוחד בו הוקדש לוח הוקרה מטעם הממשל האמריקני לעיר דוד.

באירוע הקדשת לוח ההוקרה אמר השגריר פרידמן, "באמריקה המודרנית אנו שואבים השראה מאתרים רבים המזכירים לנו את ההיסטוריה של הרפובליקה שלנו. לעתים קרובות תהיתי אילו אתרים עוררו השראה לאבות המייסדים שלנו. כשמנסחי מגילת העצמאות הכריזו כי בוראנו העניק לכל אמריקאי זכויות מסוימות שלא ניתנות לערעור, אילו אנדרטאות עוררו בהם השראה? אני חושב שחלק מאותם מונומנטים נמצאים כאן, בעיר העתיקה בירושלים. הענקנו את הלוח לקרן עיר דוד בתקווה שזה יניע את כל הקוראים אותו לחשוב על הערכים הקשורים ליהודים ונוצרים עליהם הוקמה ארצנו וכיצד השראת אותם ערכים מירושלים העתיקה משפיעה עלינו עד עצם היום הזה".

פול פאקר הוסיף, "עם חשיפת הלוח הזה וההכרה של עיר דוד בתרומתה למורשת אמריקה, אנו מגשימים מטרה אחרת גדולה יותר: לאחד את האמריקנים סביב עקרונות היסוד והערכים שלנו. עיר דוד משמשת עדות חיה לאותם ערכים מתמשכים, וחובתנו להבטיח שהיא תישאר לדורות הבאים".

על לוח ההוקרה נכתב, "עיר דוד מעוררת את ירושלים המקראית לחיים ממש במקום בו הלכו מלכי ונביאי המקרא. זהו האתר בו נחשפו תגליות ארכיאולוגיות שזכו לשבחים בינלאומיים, כולל בריכת השילוח, דרך העלייה לרגל, מעיין הגיחון ומנהרת חזקיהו. כמו שאמר ישעיה הנביא, 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'. הסלע הרוחני של הערכים שלנו כאומה מגיע מירושלים. על רקע האידיאלים הללו נוסדה הרפובליקה האמריקאי ונוצר הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין ארצות הברית לישראל. עיר דוד משמשת כתזכורת גאה למורשת המפוארת של ארה"ב".

השגריר דייוויד פרידמן היה הנציג הדיפלומטי הרשמי הראשון שסייר מטעם ארה"ב בעיר דוד ומאז הביא לביקורים במקום בכירים רבים מארה"ב.

בשנת 2019 השתתף בחנוכת דרך עולי הרגל במקום.