פנחס ולרשטיין: דרושה מפלגה דתית לאומית מאוחדת

ראש המועצה האזורית וראש מועצת יש"ע לשעבר ומראשי גוש אמונים, פנחס ולרשטיין, קורא לאיחוד בין המפלגות המייצגות את הציונות הדתית.

"אני מוכרח להגיד בראש ובראשונה שקשה לי שאין מפלגה דתית לאומית", אמר. "הציבור קצת מתבלבל, הוא חושב שזה דתיים שהם לאומיים. מפלגה דתית לאומית להבנתי זו מפלגה שאומרת שכל הליך שיבת ציון והקמת המדינה והחלת הריבונות בארצו זה מהלך דתי אמוני, שכל מי שמאמין בתהליך הזה מבין שזה בית לאומי לעם היהודי".

לדבריו, "זאת מדינת העם היהודי על כל המשתמע והדבר הזה יכול להתבטא אך ורק אם תהיה תנועה רחבה או מפלגה אחת שתגיד את זה בריש גלי".

"יש גם אנשים נפלאים במפלגות אחרות, יש גם אנשים דתיים לאומיים במפלגות אחרות, אבל חייבת להיות מפלגה ואוי לנו בגלל סכסוכים שנאבד את המעמד הזה", הוסיף.

לשאלה איזה מפלגות הוא כולל באיחוד כזה הוא השיב: "אחדות זה על כל מי שמוכן להתאחד בראש ובראשונה על בסיס מה שאמרתי. בית לאומי לעם היהודי ותהליך שיבת ציון כתהליך אמוני דתי. כל מי שמוכן להתאחד על הדבר הזה חייב להתאחד".

"נפתלי בנט עצמו הוא אדם דתי לאומי, לא שמעתי שהמפלגה שהוא עומד בראשה רוצה להכריז על הדברים האלה כמצע ראשון", אמר. "אם כן, אז גם הוא, אבל להערכתי כרגע נפתלי בנט מנסה לפנות לציבור אחר והוא לא שם בפרונט את העמדה על מה המשמעות הלאומית דתית של מדינת ישראל".