יולי אדלשטיין. יוביל לסגירת הספורט במדינה?
יולי אדלשטיין. יוביל לסגירת הספורט במדינה?צילום: איתן אלחדז/TPS

האם שר הבריאות יולי אדלשטיין יביא לסגירת הספורט במדינה? במנהלות הכדורגל והכדורסל מזהירים מפני השבתה נוספת שעלולה להביא למכה אנושה ממנה קבוצות רבות לא יצליחו לקום.

אחרי שפרסמו בשבוע שעבר את לוח המשחקים החדש שיחלו בסוף השבוע הקרוב כשזה נכפה עליהם בשל הקפאת הליגות לשבועיים ורגע לפני התכנסות נוספת של חברי קבינט הקורונה מחר, שידונו בין היתר בהחלטה על הארכת הסגר בשבועיים נוספים לפחות, במנהלות שני ענפי הספורט הפופולריים ביותר במדינה חוששים מהשלכה רחבת היקף, כזו שבטווח הקצר תביא לסיום העונה בצורה לא ספורטיבית, תפגע בישראל בזירות האירופיות ואף ככל הנראה תעלים ממפת הספורט כמה קבוצות בעלות שם גדול והיסטוריה רבה.

במכתב ששלחו לראש הממשלה נתניהו ונשלח גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר התרבות והספורט חילי טרופר, כתבו ראשי שתי המנהלות כי "לפני שבועיים החליטה ממשלת ישראל על סגירת ליגות הכדורגל והכדורסל המקצועניות. על אף שהדבר יצר קשיים ספורטיביים, כלכליים ופיזיולגיים משמעותיים פעלנו להתאמת התחרויות ללוחות זמנים כמעט בלתי אפשריים וזאת לאור מחוייבותינו למסגרות הספורט הבינלאומיות ומתוך רצון לאפשר את סיום התחרויות גם בלוחות זמנים צפופים במיוחד".

לדברי ראשי שתי המנהלות, שר הבריאות אדלשטיין וחברי משרדו הם אלו שהתחייבו והבטיחו כי שיתוף פעולה יביא לפתיחת וחזרת הליגות המקצועניות לפעילות בתום שבועיים של סגר, אף במידה של הארכת הסגר. עם זאת, נכון לרגע זה אלה מתעקשים שלא להחזיר את הספורט לפעילות.

על כך מצרים ראשי המנהלות ובמכתבם לראש הממשלה נתניהו הם כותבים "פעלנו לאור התחייבות ראשי משרד הבריאות לפיה כבר בסוף השבוע הנוכחי תתאפשר חזרה לפעילות מלאה בליגות המקצועניות, גם אם יוארך הסגר הכללי. לתדהמתנו נודע לנו כי על אף הסיכום אליו הגענו עם ראשי משרד הבריאות, יש כוונה למנוע את חזרת הליגות המקצועניות לפעילות".

במכתבם לראש הממשלה נתניהו מציינים ראשי המנהלות כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר עצרה את פעילות הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל בעונת משחקים זו עקב נגיף הקורונה, זאת על אף העובדה שכל הספורטאים נמצאים בבידוד בייתי מזה חודשים ארוכים ותחת פיקוח רפואי צמוד ויומיומי של רופאי הקבוצות, כל זאת בהתאם להחיות ולפי סיכום עם משרד הבריאות.

"גם היום, במדינות רבות בעולם מוטלים סגרים ממושכים ומחמירים כשברקע מיליוני מתים ומוטציות משתוללות, אך אף ראש מדינה לא עצר את פעילות הכדורגל או הכדורסל המקצועני, בעוד בישראל היא כבר הופסקה פעמיים", תקפו ראשי הספורט במכתבם את העומד בראש המדינה, ראש הממשלה נתניהו.

"הספורט בישראל ידע להתגבר על מכשולים קשים לאורך השנים - השלמנו את התחרויות תחת מלחמות, כשנחתו טילים וקסאמים ובימי הפיגועים הקשים, אך כיום, באופן תקדימי והיסטורי נמנע הדבר מאיתנו".

ראשי המנהלות מאיימים ומזהירים כי במצב שכזה, סיומה של עונת המשחקים 2020/21 בשתי הליגות הפופולריות מוטל בספק גדול, דבר שישפיע על קבוצות רבות בספורט הישראלי, אך גם על תדמיתה ושמה של ישראל בעולם כשנציגיה לא יוכלו לקחת חלק בשנים הקרובות במפעלים האירופיים אם אכן כך יקרה.

"אנו בטוחים כי לא תתן יד לפגיעה בספורט בישראל, במיליוני האוהדים ובמעמדנו בעולם ותדאג לעמידה בסיכומים", כתבו ראשי המנהלות לראש הממשלה נתניהו. כעת הכדור בידיים שלו.

מלשכת שר התרבות והספורט חילי טרופר נמסר על חזרת הליגות: "בשעה זו בכירי משרד הספורט ובהם השר וצוותו מקיימים מאמצים קדחתניים ומצויים בקשר רציף עם גורמים שונים במשרד הבריאות ובממשלה במטרה להחזיר את הליגות לפעילות בסופ"ש הקרוב. אנו משוכנעים כי הליגות צריכות לחזור ונפעל ככל יכולתנו בעניין זה. אנו נמצאים בקשר רציף ופועלים בתיאום עם מנהלות הליגה בדרישה להשיב את משחקי הליגות".