דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: Shealah Craighead / White house official

הנשיא טראמפ מתכנן לסיים את כהונתו בבית הלבן בהענקת מעל למאה חנינות נשיאותיות, אך עדיין לא ברור האם יעניק גם חנינה לעצמו ולבני משפחתו במטרה למנוע את העמדתם לדין בעתיד.

על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית גיבש טראמפ את רשימת האנשים להם יעניק חנינה במהלך פגישה שקיים ביום ראשון האחרון עם בתו איוונקה, חתנו ג'ארד קושנר, ומספר מעוזריו הקרובים.

הרשימה המלאה אמורה להתפרסם מחר (שלישי) בבוקר שעון ארה"ב.

רשת CNN מצטטת גורם בבית הלבן שטוען כי חלק מהשמות שיופיעו ברשימת החנינות הם של אנשים שטראמפ מצפה לשתף איתם פעולה בדרכים שונות בעתיד והוא סבור כי יוכלו לתרום לקריירה שלו לאחר הבית הלבן.

בין היתר, הוזכרו לדבריו שמותיהם של יועצו הקרוב לשעבר סטיב באנון, ועורך דינו רודי ג'וליאני.

"זו עסקה. הוא אוהב להעניק חנינות כי זה חד צדדי, והוא אוהב לעשות חסד לאנשים שהוא חושב כי ירגישו חייבים לו בעתיד", אמר הגורם בבית הלבן.

גורמים מקורבים לנשיא טענו כי במהלך ההתייעצויות ביום ראשון הוא העלה את האפשרות להעניק חנינה גם לעצמו ולבני משפחתו, על מנת למנוע את העמדתם לדין בעתיד בגין אישומים הקשורים לכהונתו כנשיא.

על פי הדיווחים, מקורביו של הנשיא המליצו לו שלא להעניק לעצמו ולבני משפחתו חנינה, מאחר וזה עלול לגרום לרושם כי הוא ביצע עבירות מסויימות ולא יתקבל בצורה חיובית בקרב הציבור האמריקאי.

כלי תקשורת אחרים טוענים כי מיד לאחר שיעזוב את הבית הלבן ביום רביעי, יחזור טראמפ לאחוזת מאר-א-לאגו בפלורידה, וכי הוא שוקל להחיות את הקריירה הטלויזיונית שלו, לבנות ספריה נשיאותית בהשקעה של 2 מיליארד דולר, להשיק רשת טלוויזיה או רשת חברתית חדשה וכמובן להתמודד שוב לנשיאות בשנת 2024.