חדר ניתוח
חדר ניתוחצילום: אייסטוק

לבית החולים בילינסון בפתח תקווה הועברה הערב (שני) אישה בשבוע ה-31 להריונה שהיתה מאושפזת בבית החולים לניאדו לאחר שנדבקה בקורונה ומצבה התדרדר.

עם הגעתה לבילינסון החליטו מומחי בית החולים להנשימה עקב מצבה הקשה וליילדה בדחיפות בניתוח קיסרי.

התינוק, שנולד במצב יציב, הועבר תחת הנשמה לפגיית מרכז שניידר לרפואת ילדים והיולדת אושפזה במצב קריטי בטיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת קרקעי בבילינסון.

מדובר באישה שלא סבלה ממחלות רקע כלל.

פרופ' ארנון ויז'ניצר, מנהל בית החולים לנשים בבילינסון אמר כי "מדובר בגל אלים וקשה יותר מקודמיו הפוגע גם באוכלוסיית הנשים בהריון".

ד"ר איליה קגן מנהל טיפול נמרץ קורונה בבילינסון הוסיף, "מצבה של היולדת קשה מאוד ולא יציב. היא נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה".

בתוך כך, ביחידה לטיפול נמרץ קורונה של המרכז הרפואי שיבא מאושפזת אישה באמצע שנות ה-30 לחייה בשבוע ה-21 להריונה. היא הועברה היום ממחלקת קורונה לטיפול נמרץ עקב החמרה במצבה. המטופלת נתמכת ע"י מכשיר לסיוע נשימתי לא פולשני ואינה מורדמת. מצבה מוגדר קשה.

מנהלת היחידה לטיפול נמרץ, ד״ר יעל חביב, סיפרה כי "בגל הזה אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של אנשים צעירים עם תחלואה קשה שהמחלה בהחלט פוגעת בהם עד מצב של סכנת חיים. זו לא עוד מחלה של מבוגרים עם מחלות רקע".

לאור הזינוק בנתוני התחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לבקש מהממשלה מחר (שלישי) להאריך את הסגר ההדוק בעשרה ימים כך שיימשך עד סוף חודש ינואר.

נתניהו מתואם עם משרד הבריאות שמבקש עוד שבועיים של סגר במתכונת הנוכחית, מתוך אפשרות להתפשר על עשרה ימים.

7,098 בני אדם אובחנו חיוביים לקורונה מחצות. מצבם של 1,161 חולים מוגדר קשה ו-292 מתוכם מונשמים. מספר המתים עלה ל-4,040.

עם זאת, ייתכן יהיו שרים שלא יתמכו במהלך, משום שיש מחלוקת על הדרך שבה תתבצע היציאה מהסגר.

באוצר דורשים שכל העסקים ייפתחו מיד בתום מועד ההגבלות ההדוקות, לאור הנזק הגדול שנגרם לעסקים רבים. שרי כחול לבן מתכוונים להתעקש על פתיחה של כל מערכת החינוך מיד בתום הסגר.

מוקדם יותר בביקור בבית שמש הבהיר נתניהו את הצורך בהארכת הסגר. "מחר נקיים את ישיבת הממשלה בנושא הקורונה. המוטציה משתוללת בעולם ומדינות מדברות על סגר עד אפריל, זה לא המצב אצלנו. אך יכול להיות שנידרש לתקופה קצרה מוגבלת נוספת, נחליט על כך מחר. אנחנו בדרך לניצחון גדול", אמר ראש הממשלה.

"סגרים דיפרנציאלים לא עובדים, אנחנו יודעים את זה כבר. גם הבדיקות המרובות לא מספיקות. רק סגר וחיסונים יוציאו אותנו מהקורונה בזמן הקרוב", הוסיף נתניהו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף, "החיסונים לוקחים אותנו למקום טוב. במקביל טיפסנו בחולים הקשים, גם במחלקות הקורונה. נבוא מחר לממשלה ונבקש הארכה של הסגר. אין ברירה. מקווה שיאושר, כי כולנו מבינים את המצב".

"אי אפשר לחיות עם ממוצע של 8,160 מאומתים ליום ו-1100 חולים קשים בבתי החולים. צריכים לטפל בזה, להתקדם עם החיסונים ולהגיע למציאות אחרת של פתיחת המשק, התרבות, בתי הכנסת, ומערכת החינוך. ואז נהיה בעזרת ה' המדינה הראשונה בעולם שאומרת: חזרנו לחיות חיים אמיתיים, חזרנו לחיים", דברי אדלשטיין.