גדעון סער
גדעון סערצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, אמר בריאיון לדני קושמרו בחדשות 12 כי אם ייבחר לראשות הממשלה - בכוונתו להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את מה שהוא מגדיר "מחדלי הקורונה".

"בלתי נתפס שכמעט שנה שדה התעופה פרוץ לחלוטין", אמר סער בריאיון למהדורה המרכזית, "מצד אחד - אזרחי מדינת ישראל משלמים מחיר כבד של סגרים, נמצאים עם הילדים בבית ומשלמים בפרנסה, ומצד שני - מייבאים לארץ את הנגיף לרבות מוטציות - וכולל ממדינות אדומות - בגלל זה מתו אנשים ונהרסה הפרנסה של אנשים. זה מחדל אדיר".

לדברי סער, "המחדל הוא לא רק בנתב"ג, הוא גם בחינוך, המחדל הוא גם בשמירה על העסקים ומחדל יש גם באכיפה - אין כמעט דבר רציני שאתה לא רואה כישלון בטיפול בו. ראש הממשלה הוא שיאן העולם בלקיחת קרדיטים כשמשהו טוב קורה, אבל הוא מספר אחת בעולם בגלגול אחריות ובחוסר דוגמה אישית".

המועמד לראשות הממשלה הצהיר על צעד משמעותי שבכוונתו לנקוט בו: "ב-23 במרץ נחליף את הממשלה הכושלת הזו ונקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל של ניהול הקורונה לפי סמכות הממשלה כדי שכל הדבר הזה של לגלגל אחריות יסתיים", אמר סער. "ממשלה צריכה לקחת אחריות - לטוב ולרע. יש פה תת רמה עלובה של בריחה מאחריות של נתניהו".

"ממשלה בראשותי תאכוף את החוק באופן שוויוני - על כל הציבורים במדינת ישראל ובכל חלקי המדינה. פעמים רבות הייתי בעימות עם החרדים - כשהייתי שר פנים הארכתי את שעון הקיץ בניגוד לעמדתם, כשהייתי שר החינוך קיצצתי בתקציבים של מוסדות לימוד חרדיים שלא קיימו לימודי ליבה. אני לא אוהב שמגלגלים את האחריות לרב קניבסקי. ממשלה בראשותי תאכוף את החוק באופן שווה על כל אזרחי ישראל".

על האמירה של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, לפיה "יביא" את סער ובנט לממשלת ימין בראשות נתניהו, אמר סער: "אריה דרעי לא פטרון שלי - ואין סיכוי שהוא יהפוך לכזה. הוא מחליט לגבי ש"ס, את הקו של 'תקווה חדשה' אני קובע. אנחנו נחליף את הממשלה הזו ב-23 במרץ, רוב אזרחי ישראל מבינים שחייבים להחליף את השלטון הזה, הם מבינים שנתניהו דואג לאינטרסים האישיים שלו ולא לטובת המדינה - והציבור חכם, הוא יודע למי יש את הסיכוי הגדול ביותר להחליף את השלטון וזה למפלגה בראשותי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "פעם אופורטוניסט פוליטי - תמיד אופורטוניסט פוליטי, גדעון ממשיך לעשות פוליטיקה קטנה בעיצומו של המאבק בקורונה. גדעון קשר את גורלו ללפיד וליתר מפלגות השמאל ואין לו אפשרות להקים ממשלה בלעדיהם. רק ראש הממשלה נתניהו שמקבל את ההחלטות הנכונות למרות המחיר הפוליטי של סגר תקיף בתקופת בחירות ושמביא מיליוני חיסונים לכל אזרח בישראל, יכול להקים ממשלת ימין על מלא".