מחסום של המשטרה בימי הסגר
מחסום של המשטרה בימי הסגרצילום: Yossi Aloni/Flash90

במהדורה המרכזית של כאן 11 נחשף כי למרות שיעורי התחלואה הגבוהים, האכיפה במגזר החרדי נמוכה באופן יחסי משאר חלקי הארץ, והאכיפה הנוקשה ביותר נמצאת דווקא ביישובים הערביים.

מנתוני הדוחות, שניתנו בין ה-1 עד ה-12 בינואר, עולה כי בבני ברק חולקו 2.6 דוחות לאלף נפש. מדובר בשיעור נמוך יותר מערים רבות, ובהן: תל אביב (5.6 דוחות לאלף נפש), באר שבע (5.15), ראשון לציון (4.3), הרצליה (3.8) ונתניה (3.2).

בעקבות הפרסום בכאן 11, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יזמן למשרדו את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לדיון חירום על מדיניות האכיפה, ובמטרה לתגברה בערים האדומות.

ביישובים החרדיים עם התחלואה הגבוהה ביותר מחלקת המשטרה הכי מעט דוחות: בקרית יערים החרדית אובחנו 193 חולים בשבוע האחרון מתוך אוכלוסייה של 6,401 תושבים. ארבעה דוחות חולקו ביישוב בלבד – 0.6 דוחות לאלף תושבים. במודיעין עילית חולקו 1.5 דוחות לאלף תושבים, בעמנואל 1.6 לאלף תושבים, באלעד 2.4 דוחות לאלף תושבים ובביתר עילית 3.3 דוחות לכל אלף תושבים.

איפה קונסת המשטרה הכי הרבה? במגזר הערבי. בדלית אל כרמל חולקו 6.7 דוחות לאלף תושבים, באבו גוש 7.9, בראמה 11.84 דוחות לאלף תושבים מתחילת החודש. בעין קנייא 13.5, בנחף 18.9, ובג'סר א זרקא – שבכלל כתומה היום – ניתנו מתחילת החודש 838 דוחות, שהם כ-56 דוחות לאלף איש.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהטעייה מוחלטת של הציבור. נתוני הדוחות בחתך הזמן כפי שהוצגו שגויים ומעוותים באופן קיצוני ובסטייה של מאות אחוזים, ולא מייצגים כלל את הפרופורציה הנכונה או נפח האכיפה של דוחות שנרשמו בתקופה זו באותם יישובים ובכלל. מהנתונים שברשותנו עולה שבניגוד מוחלט לנטען, מתבצעת אכיפה משטרתית משמעותית בכל המגזרים בתקופת הסגר ובכלל".

המשטרה מפזרת חתונה רבת משתתפים בבני ברקדוברות המשטרה

מאות בני אדם השתתפו אמש (שני) בחתונה חסידית בעיר בני ברק, בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות ותוך התעלמות מהסגר ההדוק שהטילה הממשלה.

בתוך האולם הסגור, מאות ילדים ומבוגרים רקדו כאשר רובם עוטים מסיכה על הפנים. המשטרה הגיעה למקום לאחר זמן רב יחסית, פיזרה את המשתתפים וחילקה קנסות למארגנים.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי אמר כי "התמונות הללו של חגיגות והתקהלויות המוניות בצפיפות גדולה ובניגוד גמור לכל הנחיות משרד הבריאות ולצו התורה של ׳ונשמרתם מאד לנפשותיכם׳ בעיצומה של מגיפה קשה עם מוטציות שמקדמות הדבקה - הינן חילול ה׳ גדול וחמור מאין כמותו".

"אירועים אלו לא רק שמסכנים מאות משפחות אלא גם מוציאים את דיבתו של הציבור החרדי, ציבור שרובו הגדול והמוחלט שומר על כל הכללים ומתמודד בחירוף נפש בתנאים לא פשוטים של צפיפות ומשפחות ברוכות ילדים. אני זועק וקורא לכל מי שיכול לתת יד לעצור אירועים והתקהלות כאלו, כולל ראשי רשויות ומנהיגי ציבור. אנא, חוסו על נפשותיכם ועצרו את הפגיעה הקשה בכלל הציבור החרדי. זו לא דרכנו", דברי דרעי.