שתי משפחות יהודיות חולצו מתימן והגיעו לחוף מבטחים באבו דאבי שבאיחוד האמירויות.

שתי המשפחות הצטרפו למשפחות נוספות שיצאו מתימן בחודשים האחרונים בסיוע ממשלת האמירויות, העוקבת בדאגה אחר מלחמת האזרחים העקובה מדם בתימן ובצעד הומניטארי פעלה למען המשפחות היהודיות כדי להצילן.

רבה של רוסיה הרב ברל לזר העורך בימים אלו מסע חיזוק בנסיכויות האמירויות, קיים מפגש עם העולים מתימן במעונות המגורים שהממשל העמיד לרשותם באבו דאבי.

במפגש המרגש הודו לו בני המשפחות על המאמצים הרבים שעשה באמצעות הקשר האישי עם נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. בשיחתם הם גוללו את מסכת הקשיים שחוו בשנים האחרונות, והסבל הרב בצל המלחמות ששיסעה לגזרים את המדינה במאבק בין המורדים החותים לאנשי הקואליציה שתומכת בממשלה הקודמת, מלחמה שגרמה לתימן להידרדר אל משבר הומניטארי מהחמורים בעולם, וליהודים המעטים שנותרו בה אין את היכולת האישית לקום ולברוח בלא סיוע של ממש מבחוץ.

רגעים מיוחדים נרשמו כשהילדים הקטנים עם ה'סימנים' על פניהם הקריאו בפני הרב לזר קטעים מתוך פרשת השבוע, 'מקרא ותרגום' בנוסח תימן כמו לפני אלפי שנים.

ההורים ובני המשפחה שחלקם התאחדו לאחר למעלה מעשרים שנה, זכה לברכתו הלבבית של הרב הראשי ברל לזר, שיזכו לשבת על התורה והמצוות מתוך מנוחת הדעת והנפש, ולזכות בקרוב לחון את ארץ הקודש.

אל מסעו של הרב הראשי לרוסיה בנסיכויות האמירויות הצטרפה גם קבוצה נבחרת של תלמידים מצטיינים מכמה ערים ברוסיה. בזמן הביקור התקיימה בדובאי חתונה של שניים מבוגרי המוסדות אשר באו בקשרי השידוכין לפני כשנה, אך בעקבות המגיפה לא התאפשר להם להינשא כראוי.

החופה נערכה כדת וכדין בחצר בית הכנסת ובית חב"ד בדובאי, בהשתתפות הרב לזר, רבה של איחוד האמירויות הרב לוי דוכמן, רבני ומנהלי ארגון ''יחד'' שמלווים את המסע.