יוסי דגן מפונה לאמבולנס
יוסי דגן מפונה לאמבולנסצילום: חזקי ברוך

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התעלף בצהריים (שלישי) באוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בירושלים, לאחר שבועיים בהם הוא שובת רעב.

דגן טופל על ידי מד"א ופונה באמבולנס לבית החולים שערי צדק.

שר הבריאות יולי אדלשטיין שוחח עם דגן וביקש ממנו להפסיק את שביתת הרעב. אדלשטין אמר לדגן: "אני מבקש שתתחיל לאט לאט לאכול, המאבק צודק ועשית אותו, אבל אתה צריך להיות בריא עכשיו".

דגן סירב ואמר לשר הבריאות: "אני מאוד מעריך שהתקשרת, זה מאוד מחמם את הלב, אני לא אוכל שום דבר עד שהתושבים שלי לא יהיה להם אופק להתחבר לחשמל ומים. יש לי אלפי ילדים אצלי במועצה שלא מחוברים לחשמל, שלא מחוברים למים, אין להם מרכיבי ביטחון, לא יכול להיות שהילדים שלנו בשומרון יהיו בני ערובה של וויכוחים בין פוליטיקאים בממשלה.

יוסי דגן מפונה לאמבולנס לאחר שהתעלף במאהל המחאה

"אני ממש מודה לך שהתקשרת", המשיך דגן. ''אני לא יכול לאכול בשקט כשהחשמל נופל אצלנו כולל לילדים חולים שצריכים להיות מחוברים למכשירים שמחזיקים אותם בחיים. לצערי אני לא יכול להפסיק את שביתת הרעב ואני אמשיך, ואני מצפה שהתושבים שלי יפסיקו להיות סוג ת' במדינה שלהם".

דגן ביקש מאדלשטיין לשוחח עם ראש הממשלה ועם שר הביטחון ולבקש מהם לאשר את הסדרת הישובים היום בישיבת הממשלה. השר אדלשטין הבטיח ליוסי דגן כי ישוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון בני גנץ ויפעל מולם לאשר את הסדרת ההתיישבות הצעירה ואת חיבור הישובים הצעירים לתשתיות חשמל, מים ומרכיבי ביטחון.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיע לבקר את ראש מועצת שומרון בבית החולים ואמר לו: "אנחנו מחזקים אותך. יחד נלחם להביא צדק לתושבים שלנו".