אביר קארה ומתן כהנא
אביר קארה ומתן כהנאצילום: ערן לב

אביר קארה, מנהיג מחאת העצמאים - "השולמנים", מצטרך למפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט ויתמודד בבחירות לכנסת ה-24.

קבוצת ''השולמנים'' מאגדת בעלי עסקים ועצמאים בישראל. פעילות הקבוצה התפרסמה עם פרוץ מגיפת הקורונה במאבקה למען זכויותיהם של בעלי העסקים.

לפי ההסכם בין בנט לשולמנים אביר קארה ישובץ בעשיריה הראשונה, ובעשיריה השנייה יהיו עוד שני נציגים של השולמנים.

''אנחנו מצטרפים לימינה, לא אני לבד. יהיו כמה נציגים", אמר קארה בשיחת זום עם השולמנים, ''אני קורא מפה לכל החברים, לכל משפחת השולמנים, בואו נביא ראש ממשלה חדש. ב-23 במרץ נביא לכאן ראש ממשלה חדש עם אותן עולמות ואנרגיות. אני יודע שרק לבנט אכפת באמת מהכלכלה, מהעצמאים, מהמדינה''.

בנט הצטרף לשיחה עם השולמנים ואמר ל-500 המשתתפים: "מטרת ברית הנישואין בין השולמנים לימינה, היא לפרוש שטיח בפני בעלי העסקים. בממשלה הבאה, אנחנו זקוקים לאנשי עשייה ולא לעוד פוליטיקאים. במשבר הקורונה בקבינט לא היה אף נציג של המגזר העסקי. ראו שאף אחד שם לא מבין מה זה להוציא חשבונית".

לדבריו, "אביר הוא לא פרופסור. הוא בא מן השטח. בזירה נאמרים לפעמים דברים לא נעימים. אבל אני רוצה איתי אנשים שהם פייטרים. לא רק אביר מגיע, אנחנו מכניסים קבוצה לתוך הכנסת והיא קבוצה טבעית לנו. כי שקד ואני צמחנו במגזר הפרטי".

בפוסט שפרסם בפייסבוק תקף קארה את הליכוד והעומד בראשו שלדבריו מסרבים לטפל בקשיים של בעלי העסקים בישראל. ''רק אתמול ראינו את ההתפתלות של ראש הממשלה מול ועדי העובדים, שלא משרתים את העובד הקטן, הם תמיד אומרים שהם מייצגים את העובדים החלשים שבעצם הם אלו שיוצרים אותם", כתב קארה.

''המונופול הזה מייצג את המנגנונים השבעים, הלא שקופים ואלה שמתנגדים בנחרצות לכל התייעלות במגזר הציבורי. למה שלא יתנגדו? שולמן משלם את החשבון. אפילו ראש הממשלה אמר בעצמו וחזר בו, בדיוק מאותה סיבה שבגינה פוסט זה נכתב.

''הליכוד והעומד בראשו מיהרו לצלצל לקבוצות הלחץ, להסביר, להתנצל, להתפתל. במדינת ישראל כל מי שפועל למען האינטרס הצר שלו ונגד הציבור הרחב - מקבל פרס. המסר לציבור? תקימו קבוצה, תאיימו לעשות נזק ותרוויחו דמי שתיקה, את זה אנחנו מתכוונים לשנות, שולמן כבר לא ישלם''.

''העצמאית והעצמאי הבודדים שרוצים לייצר ערך ולייצר מקומות עבודה - נענשים. ואלה לא רק הוועדים השבעים והישנים, אלה שלא העובדים בראש מעיניהם אלא המנגנונים המסואבים שלהם. אלה כל גופי הלחץ הפקודים לליכוד, המשפיעים על הליכוד''.

''זה מכון התקנים שהרבה מאיתנו, שולמנים, נרמסים תחת האטימות שלו ועומס הביורוקרטיה שלו. משרדי הממשלה שלא עונים לטלפון בזמן שהציבור כולו קרס ובפרט שעצמאים קורסים תחת הסגר במשבר הקורונה.

"אלה הרגולטורים שקוברים אותנו תחת הרים של ביורוקרטיה וכל הרפורמות לא מעניינות אותם ולא מרגשות אותם. כל מי שפועל נגד יוזמה חופשית, נגד ההצלחה של השולמניות והשולמנים החרוצים – ידו על העליונה''.

קארה המשיך: ''והליכוד? עומד מנגד ומושך בכתפיים למרות יותר מעשור בשלטון. בשיחה עם ראש הממשלה גילינו שכולם אשמים – המשפטנים, הפקידים, כחלון, בן גוריון. רק מפלגת השלטון לא נוטלת אחריות. מצד אחד שמענו מראש הממשלה מיסטר ג'קיל שצריך רפורמה בהסתדרות, ומהצד השני, ראש הממשלה מיסטר הייד צלצל מיד באותו השבוע לאותה הסתדרות לחבק אותה ולהבטיח לה שהעובש ימשיך לשגשג בין קירות השירות הציבורי.

''אגב, זה מצער במיוחד כי יש במגזר הציבורי עובדים מעולים ומסורים. גם הם קורבנות של הקומבינה. הם מ-פ-ח-ד-י-ם. מפחדים להתעמת ומפחדים להתעסק עם כל מי שמסרב להבין שאנחנו משלמים לו את המשכורת ואנחנו דורשים מגזר ציבורי יעיל שעוזר לצמיחה ולא מדכא אותה.

''לכן לא היתה התלבטות. על אף שבליכוד פגשתי אנשים נהדרים עם כוונות טובות ועל אף שיתוף הפעולה שחלק מנבחרי הליכוד הציעו – הליכוד לא יכול. אולי גם לא רוצה. חשוב לנו מאוד לומר ולהצמיד כמו תמיד לתוכן ולמהות אלו הסיבות המרכזיות לסיבה מדוע לא נוכל להצטרף אליו. נצטרך להציע דרך טובה יותר, לשנות את המציאות לעד''.