פרופ' רן בליצר מדבר בפני חברי הפרלמנט הפולני
פרופ' רן בליצר מדבר בפני חברי הפרלמנט הפולניצילום: יח"צ

חברי פרלמנט בפולין קיימו היום (שלישי) התייעצות בנושא הקורונה וביקשו ללמוד מההצלחות של מדינת ישראל במבצע החיסונים לנגיף הקורונה.

בדיון שהתקיים היום בקרב חברי הפרלמנט, ביוזמת ELNET אירופה-ישראל, שמעו המחוקקים את פרופ' רן בליצר, מנהל החדשנות הראשי של 'כללית' המייעץ לוועדת הקורונה בישראל.

בפתיחת הדיון אמר יו"ר הסנאט, הסנאטור גרודזקי שהוא משבח את פעילותה של ישראל והצלחתה במסע החיסונים וכי הם מצפים ללמוד וללכת בדרכה של ישראל.

חברי פרלמנט ביקשו מפרופסור בליצר ללמוד על מסע ההסברה של ישראל לאוכלוסייה המבוגרת ולקבוצות שעשויות לחשוש מלהתחסן.

הם הסבירו כי קשישים בפולין מגיעים לעיתים קרובות באופן אישי למרפאות כדי להירשם לחיסון, עומדים בתורים ארוכים ומסכנים את בריאותם כתוצאה מכך. פרופ' בליצר אמר שישראל ניצלה את ניסיונה במוכנות לשעת חירום ובמנגנון החיסונים השנתי של השפעת. המרפאות הן שפונות באופן פעיל לאוכלוסייה המבוגרת וכך מנהלות את תכנון החיסונים.

בדיון השתתפו למעלה מ-50 חברי פרלמנט, כולל יו"ר ועדת הבריאות של הסנאט וסייאם (שניהם לשכות הפרלמנט) - חבר הפרלמנט טומאש לטוס והסנאטור ביטה מלכה-ליברה, כמו גם היועץ הראשי לראש הממשלה בנושא המגיפה, פרופ' אנדז'יי הורבן. האחרון הלין במהלך הדיון שלפולין יש גישה דומה לישראל, אך הם מתמודדים עם מחסור במינון החיסונים עקב ירידה באספקה מפייזר לאיחוד האירופי.

שי בזק, מנכ"ל ארגון ELNET אירופה-ישראל, הפועל לחימום היחסים של ישראל עם מדינות אירופה, אמר: "האירוע היום בפרלמנט הפולני משקף את הפוטנציאל הרב לשיתוף פעולה הדוק יותר ושיתוף מומחיות, הן לטובת אירופה והן לטובת ישראל".

שי בזק
שי בזקצילום: יח"צ

לדבריו, "הידוק הקשרים והעמקת הדיאלוג בין אירופה לישראל הם בבסיס המשימה של ELNET ואנו שמחים לראות את העניין העצום במומחיותה של ישראל בכל הנוגע לקמפיין חיסוני הקורונה".

בשבוע האחרון הארגון ELNET אירופה-ישראל הוביל דיון דומה בסנאט הצרפתי עם מחוקקים וגורמי בריאות וצפוי להוביל דיון נוסף בפרלמנט הגרמני בשבועות הקרובים.