יש השמאל הקיצוני, העיתונאי גדעון לוי מ"הארץ", התראיין לאחרונה לפודקאסט "שיחת רקע" של אנשי התקשורת נדב שטראוכלר ושי גולדן.

בראיון הסביר לוי את התנגדותו לעמדות השמאל הציוני, המתמצות כיום בהתנגדות להמשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה תחת הססמה "רק לא ביבי".

"כל מה שהתחיל במדינה התחיל אתם, לא עם הליכוד. שמעון פרס הקים התנחלויות ועשה יותר פשעי מלחמה מאשר בנימין נתניהו, ליצחק רבין יש יותר דם על הידיים מאשר לבנימין נתניהו, החל ב-48", טען לוי.

"אני החלטתי שאני עם הצביעות הזו לא יכול להמשיך. הרי מה זה השמאל הציוני? אנשים שנורא רוצים להרגיש טוב עם עצמם, והם מקוממים אותי הרבה יותר מאשר הימני שלא אכפת לו להרגיש טוב עם עצמו", הסביר.

לדבריו, "מתוך הבוז הזה למחנה הזה שאלתי את עצמי מה פתאום מתנפלים כל כך על נתניהו ואז בשלב מאוד מוקדם הבנתי שהעניין הזה של 'רק לא ביבי', כשהוא רק נולד, בא לחפות על הריקנות של המחנה הזה שאין לו לא מה ולא מי להציע".

לוי הוסיף כי לנוכח המצב הזה השמאל הציוני "נדבק לעניין הזה של שנאת האחר, במקרה הזה נתניהו, האויב החיצוני שתמיד מאחד את השורות, וזה הפך לסמל. למה רק לא ביבי? ומי במקום ביבי? אלם".