זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשעבר זאב אלקין (תקווה חדשה) שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית על כניסתו לתפקיד של נשיא ארה"ב החדש, ג'ו ביידן ועל הבחירות הקרבות.

"יכול מאוד להיות שיהיו לנו וויכוחים, ואני מקווה שכמה שפחות, עם הממשל על זה. זו לא בעיה להגיד את זה. אנחנו מדינה עצמאית, ואנחנו צריכים לעמוד על שלנו גם בנושא האיראני, גם בנושא של יהודה ושומרון, וגם בכל מה שקשור לסכסוך הישראלי פלסטיני", אמר אלקין.

בין איראן ליהודה ושומרון

מגל שאל מה התפיסה שלהם לגביי יהודה ושומרון בניגוד לליכוד, ומה הם יעשו אחרת, ואילו הוא ענה: "אני חושב שאתם שמעתם היטב את גדעון. הוא אמר בצורה ברורה שהוא מתנגד למדינה פלסטינית בעוד שאת נתניהו לא שמעתם מתבטא ככה הרבה שנים. אנחנו נקדם בנייה בהתיישבות, בוודאי. כשאתה שואל אותי את זה ברור לך מה עמדתי - הדבר האחרון שעשיתי לפני שהתפטרתי מהממשלה היה לקדם את הסוגיה של ההתיישבות הצעירה. זה אירוע נורא עצוב, מדובר על עשרים אלף אזרחים ישראלים שעל לא עוול בכפם מתמודדים עם מצב כזה. אנחנו חד משמעית חושבים שצריך לסדר את זה. אגב, זה לא קשור לימין או לשמאל. מדובר באנשים שהתיישבו בעידוד המדינה, בעוד המדינה לא השלימה איתם את כל התהליכים"

"לדעתי אתה היית פעם אחד כזה", שאל כספית שקיבל תשובה חיובית. "נכון, אבל זה היה יישוב מאושר. לכן בשונה מאותם האזרחים היה לי מים והיה לי חשמל. לידי היה יישוב כזה שיישב על אדמות מדינה, אנשים שעודדו אותם להתיישב שם ופתאום הם מצאו אות עצמם בלי חשמל ומים", אמר אלקין. "כל המועמדים להיכנס אלינו לקואליציה ישבו בפרק זמן כזה או אחר בעשור האחרון בקואלציה של בנימין נתניהו. אגב, בדיוק באותן שנים בהם הזכרתם שגרתי בקרוון ביישוב ביהודה ושומרון אהוד ברק היה שר הביטחון של נתניהו, ומפלגת העבודה ישבה בקואליציה".

לסיום התייחס לעניין האכיפה בכל הקשור למשבר הקורונה, ולתחושת ה'מדינה בתוך מדינה' מול המגזר החרדי. לדבריו, מה שקורה היום בתחום האכיפה זה בלתי נסבל. "האכיפה צריכה להיות אותו הדבר בכל חלקי מדינת ישראל. כשממשלה מחליטה לאכוף אז צריך לאכוף, בלי שיקולים פוליטיים לכאן או לכאן. אני לא מדביק שום תווית על שום ציבור, פשוט חושב שצריך לאכוף. בגלל הלחץ של המפלגות החרדיות נתניהו מעכב את החוק להגדלת הקנסות".