כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

ליגות הכדורגל והכדורסל הראשונות חוזרות לפעילות. עכשיו זה רשמי, ליגות הספורט יחזרו לפעילות במוצאי השבת הקרובה.

אחרי ששלשום כבר אישר ראש הממשלה נתניהו לשרי הבריאות והספורט לסכם ביניהם על מתווה לחזרה לפעילות של הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל, בתום מאבק עיקש של הספורט הישראלי והעומד בראשו שר התרבות והספורט חילי טרופר, היום (חמישי) קיבל הסיכום בין המשרדים אישור רשמי על ידי חברי קבינט הקורונה שאישרו את חזרת הספורט לפעילות מיידית במשאל טלפוני.

בעוד ליגות העל בכדורגל ובכדורסל לגברים ולנשים יחזרו לפעילות כבר החל ממוצאי השבת הקרובה, הליגות השניות בענפים השונים ישובו לפעילות רק בתום הסגר שהתארך, ב-1 בפברואר.

הליגות הראשונות ישובו לפעילות על אף הארכת הסגר וכפי שהתחייבו ראשי משרד הבריאות.

שר התרבות והספורט חילי טרופר ברך על האישור שהתקבל בתום משאל טלפוני כשאמר: "אני שמח על כך שלאחר מאבק הצלחנו להחזיר את המשחקים כבר בסופ"ש הקרוב. נמשיך להיאבק למען החזרת עולם הספורט לפעילות מלאה בכלל הענפים".

במנהלת הליגות בכדורגל ברכו על החזרת ליגת העל אך גם הצרו על כך שהליגה הלאומית לא נכללה בהסכם החזרה לפעילות.

"למרות הארכת הסגר הכללי על תושבי המדינה ולאחר מאמצים כבירים שנעשו אל מול ממשלת ישראל, פעילות ליגת העל תחודש ביום שבת הקרוב, 23.01, תחת שמירה הדוקה על כל כללי ההתנהלות הנדרשים", נכתב בהודעת מנהלת הליגות בכדורגל.

"עם זאת, לצערנו, למרות עבודה מאומצת שנעשתה, ממשלת ישראל לא אישרה את חזרת הליגה הלאומית למשחקים בסוף השבוע הקרוב. פעילות המשחקים תחודש רק לאחר סיום הסגר, כלומר ב-01.02. בהתאם לכך, לוח משחקי מחזורים 20-26 אשר פורסם, ישתנה ואנו נפרסם בהמשך בנפרד לוח משחקים חדש ועדכני. אימוני קבוצות הליגה הלאומית ימשכו גם בתקופת הסגר הנוסף, תחת שמירה הדוקה על כל כללי ההתנהלות הנדרשים".

עוד אמרו במנהלת הליגות בכדורגל כי הם ממשיכים לפעול בכל הכוח מול משרד הבריאות על מנת לחסן את כלל שחקני הליגות ובעלי התפקידים בכדי למנוע השבתה נוספת של הכדורגל וכן לאפשר את חזרתם של קהל האוהדים למשחקים במהרה: "אנחנו ממשיכים לפעול מול משרד הבריאות לקבלת אישור לביצוע מבצע חיסונים מרוכז ומהיר לקבוצות הליגות המקצועניות. בנוסף, אנחנו בשיח רציף מול ראשי משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט לקידום הליך חזרת האוהדים למשחקים ונעדכן בכל התפתחות בנושא".

גם במנהלת ליגת העל בכדורסל ברכו על אישור החזרה לפעילות כשאמרו: "מנהלת ליגת העל מודה לשר התרבות והספורט חילי טרופר שעשה לילות כימים על מנת לעזור לכדורסל הישראלי לחזור לפעילות. אנו מודים גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל שהבינה את חשיבות הספורט הישראלי בכלל והכדורסל הישראלי בפרט ובחרו להחזיר אותנו לפעילות למרות המשך הסגר".

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל אמר: "אני מודה באופן אישי לשר הספורט חילי טרופר, למנכ"ל משרד הספורט רז פרויליך ולראש המטה גיא גוטמן, תודה גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין והצוות המקצועי במשרד הבריאות שעבדו מול משרד הספורט ואישרו את החזרה. תודה לכל מי שדחף, התאמץ והכדורסל עמד בראש מעייניו. אני שמח שליגת ווינר סל חוזרת לפעילות ועכשיו המטרה הבאה, החזרת הקהל".

גם פרנקל כמו מנהלת הליגות בכדורגל אמר כי חזרתם של קהל האוהדים למגרשים אפשרית והיא חשובה עד מאוד. "לאור הודעת ראש הממשלה שב-1 בפברואר חוזר הקהל לתרבות, אנחנו קוראים לראש הממשלה, לשר התרבות והספורט ולשר הבריאות לפתוח גם את אולמות הכדורסל. נשמח לשבת בהקדם עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות על מנת לקבוע את הסדרי כניסת הקהל לאולמות".