מוחמד אשתיה
מוחמד אשתיהצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מוחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, קורא לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל לאפשר לפלסטינים תושבי ירושלים המזרחית להשתתף בבחירות הכלליות לפרלמנט הפלסטיני בהתאם להסכמים שנחתמו בין הצדדים.

"אסור שהדמוקרטיה הפלסטינית תהיה שבויה במצב הרוח של הכיבוש, שכן ההסכמים קובעים שמותר לכל הפלסטינים ברצועת עזה והגדה המערבית, ובכלל זה אל-קודס (ירושלים המזרחית) להשתתף בבחירות בהצבעה ובהצגת מועמדות, ואנו רוצים שהקהילה הבינלאומית תטיל את כובד משקלה בעניין זה", אמר אשתיה.

במפגש עם 51 שגרירים וקונסולים ברמאללה (חמישי) ביקש אשתיה נוכחות של משקיפים בינלאומיים שיפקחו על הבחירות לפרלמנט הפלסטיני.

לדברי אשתיה, יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) והארגונים הפלסטיניים נחושים לערוך את הבחירות לפרלמנט כצעד ראשון לסיום הפילוג ולהשיב את האחדות הלאומית. בבחירות לפרלמנט אמורים להשתתף נציגים מטעם חמאס והג'יהאד האסלאמי.

אבו מאזן הודיע לא מכבר על מועדים לעריכת בחירות כלליות למוסדות הייצוגיים הפלסטיניים. בצו הנשיאותי נקבע, כי הבחירות לפרלמנט תערכנה ב-22 במאי, הבחירוות לנשיאות ב-31 ביולי והבחירות למועצה הלאומית הפלסטינית (המל"פ – הפרלמנט של אש"ף) ב-31 באוגוסט.