הריסת בית מחבל
הריסת בית מחבלצילום: דובר צה"ל

שופטת בג''ץ דפנה ברק ארז הוציאה היום (חמישי) צו ביניים המעכב את הריסת בית המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד בפיגוע טרור בצפון השומרון.

צה"ל תכנן להרוס את בית המחבל הלילה, והשופטת הוציאה צו ארעי לעיכוב הריסת הבית עד לדיון והחלטה בעתירה שהגישה משפחת המחבל בסיוע ארגון השמאל הקיצוני ''המוקד להגנת הפרט''.

שי גליק, מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שמייצג את משפחת הורגן, מסר בתגובה: ''שוב ושוב בג"ץ פוגע במלחמה בטרור. כל עיכוב בהרס בית המחבל משמעותה היא אחת - פרס לטרור והזמנת הרצח הבא''.

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) תקף את בית המשפט העליון: ''בג"ץ ימשיך למרוח את הזמן ולפגוע בהרתעה של צה"ל ומערכת הביטחון. בג״ץ ימשיך להתעלם ולהרגיל את כולנו למציאות של טרור. בג"ץ ימשיך לכרסם ולשחוק את האפקטיביות של הריסת בתי המחבלים.

''אין הריסה טוטלית ומיידית כי רגישות זכויות האדם של רוצחים שפלים חשובה הרבה יותר מחייהם של ישראלים רבים. בושה וחרפה״, כך ח''כ סופר.

מיפוי ביתו של החשוד ברצח אסתר הורגן הי"דדובר צה"ל

תנועת "אם תרצו" תקפה גם היא את בית המשפט בעקבות העיכוב בהריסת בית המחבל: "מדינת ישראל חייבת לאמץ מדיניות מלחמה בטרור המושתת על הרתעה אפקטיבית. על מחבל פוטנציאלי לקחת בחשבון כי בעקבות המעשה ביתו ייהרס עד היסוד, משפחתו הגרעינית תגורש לעזה ונכסיה יולאמו.

''צעדים אלו חייבים להינקט נגד מחבלים ויפה שעה אחת קודם. החלטת הביניים של בג"ץ מחבלת שוב במאמץ ישראל במלחמה בטרור. הגיע הזמן שהטרור המשפטי ייפסק גם הוא", הוסיפו בתנועה.

נזכיר כי ‏מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, חתם לפני כשבוע על צו להריסת שתי הקומות בהן התגורר המחבל מוחמד קבהא שרצח את אסתר הורגן הי"ד.

‏הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל נגד ההריסה. לפני שבועות אחדים פעלו לוחמי צה"ל בכפר טורה למיפוי ביתו של המחבל.