Instagram
Instagram iStock

על פי חוות דעת שפרסם היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, אושיות הרשת יצטרכו להבהיר כשעולה על ידן תוכן ממומן.

מנדלביט קבע כי כאשר משתמשי האינסטגרם, הפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות משתפים תוכן שהם קיבלו בתמורתו כסף או כל טובת הנאה אחרת - יש להבהיר בצורה מפורשת שמדובר בפרסומת.

בחדשות 13 דווח כי את עמדתו ניסח מנדלבליט במסגרת בקשה לתובענה ייצוגית נגד חברות מסחריות שמפרסמות את מוצריהן דרך אושייות הרשת, ובמיוחד באינסטגרם.

על פי חוות הדעת של היועמ"ש מנדלבליט, תיוג או ציון החברה המפרסמת אינו מספיק ופרסום סמוי באופן הזה עובר על חוק הגנת הצרכן. לכן יש להבהיר במפורש שמדובר בתוכן ממומן או בפרסומת.