כדורגל ישראלי. במקום ה-13 בעולם
כדורגל ישראלי. במקום ה-13 בעולםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עונת 2019/20 של ליגות הכדורגל בעולם התחילו בצורה אחת והסתיימו בצורה אחרת לגמרי. באמצע העונה הגיח לחיינו נגיף הקורונה ועצר את העולם כולו מלכת. בעוד ליגות מסויימות בעולם חזרו לפעילות, ישנן כאלה שהודיעו על סיום העונה בצורה בלתי ספורטיבית ורובן שבו לפעילות במתכונת מצומצמת.

היום (חמישי) פרסם הארגון העולמי לססטיסטיקה והיסטוריה בכדורגל את רשימת הליגות הטובות בעולם לשנת 2020, כאשר בין המרכיבים הרבים שנלקחו בחשבון היו פרמטרים כמו מספר השערים שהובקעו באותה הליגה, המהפכים, המאבקים בתחתית והצמרת ועוד נתונים כאלה ואחרים, ללא קשר לאיכות וטיב השחקנים והמאמנים באותה ליגה.

מי שתפסה את המקום הראשון הייתה 'הסרייה א'', ליגת העל האיטלקית כשזו זוכה בתואר ליגת הכדורגל הטובה בעולם לראשונה מזה 14 שנים. למעשה, בין השנים 1991 ל-2006, נחשבה הליגה האיטלקית לטובה ביותר בעולם. היום, 14 שנים אחרי הזכיה האחרונה שלה בתואר הנכסף, היא עשתה זאת שוב כשזו סיפקה מתח של ממש בעונות האחרונות בצמרת ובתחתית וריבוי של שערים בכל מחזור משחקים.

'הפרמייר-ליג', ליגת העל האנגלית בכדורגל והליגה הברזילאית תופסות את מקומות 2 ו-3 בהתאמה, וליגת העל הספרדית שנחשבה לטובה בעולם, 'הלה-ליגה' דורגה "רק" במקום הרביעי.

המפתיעה הגדולה ביותר ברשימה היא לא אחרת מאשר הליגה שלנו, ליגת העל הישראלית כשזו הוצבה במקום ה-13 והמכובד. הליגה הישראלית דורגה מקום אחד נמוך יותר מזו היוונית אך מעל ליגות נחשבות כמו הליגה האוסטרית, ההולנדית ואף השכנה ממצרים. יש כבוד.