כוחות משטרה בבני ברק
כוחות משטרה בבני ברקצילום: דוברות המשטרה

המשטרה מגיבה הבוקר (שישי) לטענות על אלימות שוטרים בבני ברק ועל ירי חסר הבחנה של רימוני הלם לעבר מפרי סדר בעיר.

''המשטרה התמודדה אמש בבני ברק עם רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק, שתקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של שבעה שוטרים בתפקיד", אמרו במשטרה.

במשטרה דוחים על הסף ''טענות וציוצים'' על אכיפה מחמירה מדי, ''שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים.

כוחות המשטרה בבני ברקדוברות המשטרה

''עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת. המשטרה לא תשלים עם מעשים מעין אלו ותפעל לאכיפה בלתי מתפשרת נגד הפרות המוניות הפוגעות בבריאות הציבור ולטיפול נחוש בגילויי אלימות שיופנו כלפי שוטרים הפועלים למען שלום הציבור ובריאותו''.

עוד אמרו במשטרה כי פורעי החוק פוגעים ומכתימים ציבור שלם שנפגע בריאותית לא רק כתוצאה מהפרה המונית של התקנות אלא גם מאלימות פסולה המופנית כלפי מי שאוכף את החוק ופועל לשמירת שלומם ובריאותם.

''אתמול עצרה המשטרה בבני ברק 6 חשודים בגין הפרות סדר ואנו נמשיך לאכוף הפרות ולמצות את הדין עם כל אדם שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים", הוסיפו במשטרה.

מוקדם יותר תקף שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן את התנהלות המשטרה ואמר כי ''מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע.

''יודגש, אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם. כל שימוש באלימות הוא מעשה פסול שיש לגנותו''.

ליצמן הוסיף ''אני מגנה בתוקף מתן ההוראה להכניס פלוגות שוטרים לפרוק זעמם באלות לעוברי אורח, שימוש ברימוני הלם ומכתזיות, ובמשך כל שעות הלילה סיכנו רבים, תוך פגיעה במנוחת רבבות אזרחים, ביניהם ילדים קטנים, על לא עוול.

''פניתי לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמפכ”ל הנכנס קובי שבתאי, לקבל הבהרות נוכח התנהגות זו שאינה מוסיפה למאמצי המאבק בנגיף הקורונה, אלא להיפך".

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס אמר כי ''הלילה הוכח שוב הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה. לא ייתכן שבתגובה לאירוע קשה, כוחות משטרה יפעלו ברחובות בני ברק במסע נקם מופרע ומשולח רסן.

''לא הגיוני וסביר שבאמצע הלילה עיר שלמה תבער מפיצוצי רימוני הלם, בגלל כמה עבריינים שהוקעו בתוקף על ידי נציגי הציבור. במקום לעצור את הפורעים, פגעה המשטרה בעיר ותושביה על לא עוול בכפם''.

פינדרוס קרא לשר אמיר אוחנה ולמפכ''ל הנכנס קובי שבתאי: ''השיבו את אמון הציבור במשטרה והדיחו בהקדם את הקצינים שנתנו את ההוראה לנקום בעיר ותושביה''